"Rz": Kulczyk nie wybuduje autostrady A2

Rozpoczął się drugi etap wyboru firm, które wybudują kluczowe odcinki autostrad A1 i A2 i będą nimi zarządzać - pisze "Rzeczpospolita". Chodzi o 190 km odcinka A1 od Strykowa do Pyrzowic i 94 km trasy A2 ze Strykowa pod Warszawę, które mają powstać w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Przez pierwsze sito przeszły cztery konsorcja, z udziałem głównie firm zagranicznych. Mają teraz cztery miesiące na przedstawienie swoich ofert - podaje "Rzeczpospolita"

GDDKiA zaprosiła do złożenia ofert w obydwu konkursach Autostradę Południe, w skład której wchodzą Cintra, oraz znane m.in. z budowy terminalu 2 na warszawskim Okęciu - Budimex i Ferrovial, a także konsorcjum składające się m.in. z firmy Bilfinger Bergeer BOT, Macquarie Bank i Banku Millennium - czytamy w "Rz".

W wyścigu do budowy A1 startuje również Autostrada Centralna, spółka utworzona m.in. przez Strabag i Hochtief, a o budowę A2 - włoska Autostrade, która niedawno stała się udziałowcem Stalexportu.

Z konkursu odpadły m.in. Autostrada Mazowiecka, której członkiem jest Kulczyk Holding oraz Polska Roads Group, w skład którego wchodzi Mostostal. GDDKiA brała pod uwagę doświadczenie spółek i ich zdolność finansową, teraz najważniejszy będzie termin zakończenia inwestycji.

Więcej w "Rzeczpospolitej"