Jeśli jest jeszcze ktoś, kto jeszcze ma wątpliwości co do tego, że gadżety zwiększają sprzedaż tytułów prasowych - powinien spojrzeć na majowe wyniki sprzedaży tygodników. "Polityka", która konsekwentnie nie serwuje swoim czytelnikom nic poza pismem i dodatkami redakcyjnymi, zachowała pozycję lidera rynku ze sprzedażą na poziomie 158,8 tys. egzemplarzy. Jednak wzrosty odnotowały te tytuły, które zaczęły walczyć gadżetami. Najbardziej poprawiło się "Wprostowi", który od kwietnia prowadzi kolekcję pod tytułem "Propaganda PRL". W efekcie jego majowa sprzedaż poszła w górę do 150,6 tys. egzemplarzy, co daje wzrost o ponad 16 proc. wobec analogicznego okresu zeszłego roku. Drugi pod względem wzrostu sprzedaży był "Przekrój". Ten tygodnik wydawany przez Edipresse rozpoczął w maju kolekcję filmową "Festiwale, festiwale!" i poprawił sprzedaż o prawie 16 proc. do 70,6 tys.
"Newsweek Polska" należący do polskiej filii niemieckiego koncernu prasowego Axel Springer zakończył maj ze sprzedażą na poziomie 123,7 tys. egzemplarzy, a w czerwcu uruchomił kolekcję przewodników turystycznych pt. "Szok kulturowy".