Polska agencja Arc Warsaw, należąca do Leo Burnett Group otrzymała nagrodę Cyber za kampanię "Zanim wejdziesz" , przygotowaną przez Adama Smereczyńskiego, Konrada Grzegorzewicza oraz Rafała Górskiego dla Krajowego Centrum ds. AIDS. Kampania promującą używanie prezerwatyw jako ochrony przed zarażeniem HIV, przeprowadzono we współpracy z wyszukiwarką internetową NetSprint. Wpisane do niej hasła "sex", "anal", "oral", "porno" lub "fuck" pojawiały się w wynikach na tle prezerwatyw. Z boku widoczny był banner z hasłem kampanii "Zanim wejdziesz", z logo Krajowego Centrum ds. AIDS oraz kondomami.
Ale to nie jedyne trofea agencji ArcWarsaw. Smereczyński i Grzegorzewicz otrzymali również nagrodę w kategorii Cyber Young Creatives . Uczestnicy konkursu w ciągu 12 godzin, mając tylko zdjęcia w komputerze, musieli stworzyć reklamę internetową dla organizacji "Right to Play", promującej uprawianie sportu wśród afrykańskich dzieci. Polacy przygotowali baner z chłopcem bawiącym się piłką, która po kliknięciu w nią myszką wypadała z rąk. Malec miał bardzo przerażoną minę i podnosił do góry ręce.
- Chodziło o to, aby pokazać, że chłopiec mający piłkę, może być beztroskim dzieckiem, a bez niej - już nie. - powiedział serwisowi "Press" Rafał Górski z Arc Warsaw, laureat Cyber Lions.
Zdaniem Adama Smereczyńskiego projekt ujął jurorów, bo był prosty i zrozumiały, ale jednocześnie niepowtarzalny.
Niestety inne polskie projekty przepadły na festiwalu w Cannes. O krok od zwycięstwa w kategorii Press była agencja Saatchi & Saatchi, której projekty "Yellow Door", "White Door" i "Brown Door" znalazły się na tzw. short liście kampanii nominowanych do nagrody.
W kategorii Cyber Grand Prix otrzymały trzy kampanie : "Heidies 15 MB of Fame" przygotowana dla Diesla, "Evolution" dla marki Dove oraz kampania "Nike+" .
Festiwal "Cannes Lions" potrwa do soboty. W tym dniu będą przyznawane statuetki w kategoriach Film Lions, Titanium and Integrated Lions, Film Young Creatives. Na koniec zostaną przyznane tytuły: sieć roku, agencja roku oraz złota palma festiwalu Cannes Lions 2007.