W USA świnie reklamują prezerwatywy

Co zmienia świnię w prawdziwego mężczyznę? Prezerwatywa - taki wniosek płynie przynajmniej z nowej reklamy amerykańskich prezerwatyw Trojan.

Akcja spotu reklamowego rozgrywa się na nocnej imprezie w klubie. Jest tam wiele atrakcyjnych kobiet, ale brakuje mężczyzn. Zamiast nich jest tłum świń - wyglądających na osobników płci męskiej, którzy próbują poderwać siedzące przy barze i przy stolikach piękne panie. Niestety bezskutecznie. W pewnym momencie jeden z prosiaków - uwodzicieli udaje się do toalety. Tam w automacie kupuje prezerwatywę i ...natychmiast włochaty knur zmienia się w przystojnego faceta. Wraca do pięknej blondynki, która widząc wysokiego bruneta, od razu staje się przychylniejsza jego zalotom. Wniosek: cywilizowany mężczyzna musi stosować prezerwatywy.

Zobacz reklamę "Evolve"

- Chcemy zmienić powszechnie panującą opinię, że mężczyźni używający prezerwatyw są napaleni i myślą tylko o seksie - powiedziała "The New York Times" Linda Kaplan Thaler, prezes nowojorskiej agencji reklamowej Kaplan Thaler Group, która przygotowała kampanię prezerwatyw Trojan. Według niej występujące w reklamie świnie mają symbolizować egoistyczne i niedojrzałe zachowanie mężczyzn. Hasło brzmi "Evolve. Use a condom everytime" (Rozwijaj się. Używaj prezerwatyw za każdym razem).

- Poprzez dowcipne reklamy chcemy zapoczątkować debatę o zdrowym życiu seksualnym - podkreśla Kaplan Thaler. Dlatego reklama bardziej promuje stosowanie prezerwatyw jako takich niż markę Trojan, która zajmuje pierwsze miejsce na rynku prezerwatyw w USA. Jej logo z charakterystycznym greckim wojownikiem pojawia się w reklamie tylko na automacie w toalecie oraz na krótko pod koniec spotu.

Jednak nie wszystkie media chcą w tej debacie uczestniczyć. Jak pisze "New York Times", stacje telewizyjne Fox i CBS odmówiły wyemitowania reklamy. Przedstawiciele telewizji Fox w uzasadnieniu wysłanym producentowi prezerwatyw argumentują, że reklamy środków antykoncepcyjnych powinny raczej promować korzyści zdrowotne płynące z używania prezerwatyw, a nie samo zapobieganie ciąży. Natomiast szefowie CBS uznali, że emitowanie tej reklamy jest po prostu niestosowne, nawet w późnych godzinach nocnych.

Na emisję reklamy zgodziły się jednak telewizje ABC, NBC oraz 9 kanałów kablowych, w tym MTV, czy Comedy Central, a także 11 czasopism i 7 witryn internetowych.

Na potrzeby kampanii prezerwatyw została także przygotowana strona internetowa , na której oprócz filmu reklamowego można znaleźć linki do stron poświęconych bezpiecznemu współżyciu. Jak wynika z informacji Trojana, tylko co czwarty Amerykanin stosuje prezerwatywy.