NBC Universal chce do Polski

Amerykański koncern NBC Universal chce uruchomić 20 kanałów telewizyjnych w Europie, Azji i Ameryce Południowej. Jednym z krajów będzie Polska.

W ten sposób gigant, do którego należy stacja NBC oraz skierowana do hiszpańskojęzycznych Amerykanów sieć Telemundo, w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat chce zwiększyć przychody swego działu telewizyjnego. Obecnie jego kanały tematyczne sa dostępne w 35 krajach Europy i Ameryki Łacińskiej. Są to Sci-Fi (skupiający się na fantastyce naukowej), 13th Street (nadający seriale i filmy akcji), filmowy Studio Universal oraz ekonomiczny CNBC. Poza USA są one dostępne głównie na dużych rynkach, jak np. Wielka Brytania, Francja czy Niemcy, ale teraz to ma się zmienić. Jeszcze tym roku Sci-Fi, 13th Street oraz Studio Universal mogą wystartować m.in. w Czechach, Polsce, na Węgrzech, w Rosji oraz Indiach. Zwiększy to ich zasięg do 58 krajów.

To realizacja nowej strategii giganta. Jeff Zucker, który w lutym tego roku zasiadł w fotelu prezesa NBC Universal, od razu zapowiedział, że chce wprowadzić firmę na ścieżkę ekspansji zagranicznej. NBC Universal jest spółką w 80 proc. należącą do koncernu General Electric, a pozostałe 20 proc. należy do francuskiego Vivendi. Jej zeszłoroczne przychody z rynków zagranicznych wyniosły 3 mld dol.