KE upomina linie lotnicze ws. praw pasażerów

Komisja Europejska apeluje do linii lotniczych w krajach Unii, by zagwarantowały pasażerom przysługujące im prawa. Bruksela dała linom lotniczym pół roku na wdrożenie unijnego rozporządzenia. Chodzi o przepisy przyjęte 2 lata temu, które ułatwiają pasażerom uzyskanie odszkodowania za anulowany lub spóźniony lot, bądź zgubiony bagaż.

Kontrola Komisji Europejskiej w krajach Unii wykazała, że nie wszyscy przewoźnicy stosują się do przepisów. Nie informują na przykład pasażerów o ich prawach, mimo że mają taki obowiązek. Wielu podróżujących wciąż nie wie, że w przypadku odwołania lotu lub znacznego opóźnienia, przekraczającego 5 godzin, linie lotnicze muszą zapewnić bezpłatną opiekę - posiłki, napoje, a także nocleg. Pasażer ma prawo też domagać się odszkodowania od 250 do 600 euro, jeśli nie dostanie się na pokład, bo przewoźnik sprzedał więcej biletów niż było miejsc w samolocie.

Bruksela oczekuje, że linie lotnicze będą o tych przepisach rzetelnie informowały. Poza tym Komisja chce jeszcze przed wakacjami przygotować plakaty z informacjami o prawach pasażerów. Mają one pojawić się na lotniskach w całej Unii.