W styczniu "Gazeta" uruchomiła m.in. "Kolekcję filmów z wielką historią w tle" (czytelnicy mogą je kupić z piątkową "Gazetą" za 4,99 zł). Powodzeniem cieszył się cykl informatorów o tegorocznych zmianach w przepisach i wydanie specjalne "Gazety Sport" (podsumowujące miniony rok w sporcie i prognozujące najważniejsze wydarzenia w tym roku). Z kolei "Wysokie Obcasy" zmieniły w styczniu szatę graficzną i zostały wsparte kampanią reklamową.
W najtrudniejszej sytuacji znalazła się "Rzeczpospolita" walcząca z "Dziennikiem" o czytelników o prawicowych sympatiach. W styczniu jej sprzedaż zmalała o 11,8 proc. wobec analogicznego okresu zeszłego roku i wyniosła niewiele ponad 157 tys. egzemplarzy. To ciąg dalszy spadków, które ten należący do brytyjskiego Mecomu oraz skarbu państwa tytuł notuje od jesieni tego roku.
Liderem rynku pozostaje "Fakt" - tabloid wydawany przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer. Jego sprzedaż utrzymała poziom sprzed roku i wyniosła w styczniu 512 tys. egzemplarzy. Wynik jego głównego rywala, "Super Expressu" pogorszył się o 3 proc. do 198 tys. egzemplarzy, co nie pozwoliło mu wrócić do pierwszej trójki najlepiej sprzedających się dzienników ogólnopolskich. Utrzymał się w niej natomiast ukazujący się od kwietnia 2006 r. "Dziennik" (podobnie jak "Fakt" wydawany przez Axela Springera). Sprzedaż "Dziennika" od pięciu miesięcy waha się na poziomie zbliżonym do 200 tys. egzemplarzy mimo wsparcia promocyjnego i kolejnych kolekcji wydawniczych. W styczniu wyniosła 203,8 tys. egzemplarzy.
Łączna sprzedaż dzienników ogólnopolskich w styczniu wyniosła 1,55 mln egzemplarzy i była o 21,3 proc. wyższa niż przed rokiem.
Dane opublikowane we wtorek przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) pochodzą bezpośrednio z deklaracji wydawców.