Najgłupsze pytania z helpdesków

- Nie mogę znaleźć klawisza "Any"! - To zdanie znalazło się na liście najgłupszych pytań, z jakimi ludzie dzwonią do komputerowego call center. Spis opublikowała brytyjska firma BT - pisze portal metro.co.uk.

- Pytania zadawane przez klientów czasami budzą nasz uśmiech - skomentował dyplomatycznie Anthony Vollmer, przedstawiciel firmy.

Niekiedy problemy, z jakimi dzwonią użytkownicy, przerastają możliwości skromnych pracowników call center. Bo co można doradzić osobie, która nie może zmienić kanału w monitorze? Albo jak zareagować na prośbę: "poznałam faceta przez internet, dajcie mi jego numer"?

Ekipa do dziś wspomina mężczyznę, który, na prośbę o kliknięcie w "Mój komputer", powiedział nieśmiało "przecież nie mam pańskiego komputera".

Dziesięć najdziwniejszych problemów

1. Klient : Moja podkładka do myszy nie jest podłączona Doradca : Nie jestem pewien, czy rozumiem. Pańska podkładka nie powinna mieć żadnych kabli. Klient : To skąd w takim razie będzie wiedziała, gdzie jest moja mysz. Czy to jest bezprzewodowe??

2. Doradca : Proszę nacisnąć dowolny klawisz, by kontynuować. Klient : Nie mogę znaleźć "Dowolnego klawisza"

3. Klient : Na komputerze wyskakują mi nieprzyzwoite pop-upy. Nie chcę, żeby moja żona myślała, że to ja. Doradca : Usunę je dla pana. Klient : A jak będę mógł je odzyskać, kiedy mojej żony nie będzie w domu?

4. Klientka : Poznałam mężczyznę przez internet. Możecie dać mi jego numer?

5. Doradca : Ma pan oprogramowanie szpiegujące w komputerze. To jest przyczyną problemów. Klient : Szpiegujące? Widzą przez monitor, jak się ubieram???

6. Klient : Jak mogę zmienić kanał w monitorze? Doradca : Pański monitor, w przeciwieństwie do telewizora, nie ma programów. Klient : Ale wczoraj oglądałem kanał internetowy!

7. Doradca : Czy może pan kliknąć na "Mój komputer?". Klient : Ale ja nie mam pańskiego komputera, tylko swój własny.

8. Klient : Mój czternastoletni syn założył hasło na komputerze i nie mogę się do niego dostać. Doradca : I co, zapomniał hasła? Klient : Nie, ale nie chce mi powiedzieć, bo wcześniej dałem mu karę.

9. Klient : Straciłem moją pracę. Doradca : Zobaczmy w jaki sposób możemy odzyskać pliki. Klient : Nie zrozumieliśmy się. Straciłem pracę i chcę się podłączyć do internetu, żeby znaleźć nową.

10. Klient : Internet mi nie działa. Doradca : Jakiego modemu pan używa, czy wszystko jest podłączone? Klient : Nie. Jeszcze nie wyjąłem komputera i modemu z pudełek!