Zysk News Corp wypracowany przez "Borata"

Komedia " Borat: Podpatrzone w Ameryce, aby Kazachstan rósł w siłę, a ludzie żyli dostatniej" okazał się żyłą złota dla News Corp. Ruperta Murdocha - pisze w czwartek "The Guardian". Koncern zanotował w zeszłym roku trzydziestoprocentowy wzrost zysków, a lwią część tego wzrostu wypracowała wytwórnia filmowa Twentieth Century Fox.

"Borat" był filmem niskobudżetowym. Jego wyprodukowanie kosztowało 18 milionów dolarów, a przyniósł wytwórni 248 milionów dochodu. Film był przebojem kinowym w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Sukcesami kasowymi okazały się też dwie inne produkcje Twentieth Century Fox: "Diabeł ubiera się u Prady" i "Noc w muzeum". Dzięki tym trzem filmom wytwórnia zanotowała na koniec roku 470 mln dolarów, czyli o 57 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zysk Twentieth Century Fox, był tak wysoki, że News Corp. nie zaszkodziły nawet umiarkowane dochody z czasopism i starty, jakie koncern poniósł w związku z nieudanym debiutem telewizji MyNetworkTV.

W niedalekiej przyszłości, jak oceniają cytowani przez "The Guardian" analitycy, znaczną pozycją w zyskach News Corp stanie się serwis społecznościowy MySpace.