Słaby listopad polskich tygodników

Sprzedaż największych tygodników opinii w listopadzie zeszłego roku spadała. Na pozycje lidera wróciła ?Polityka?.

"Polityce" udało się powrócić na pozycję lidera, choć konkurencyjny "Newsweek" wydawany przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer wspierał swoją sprzedaż bezpłatną kolekcją wydawniczą "Świadkowie historii PRL". Jednak sprzedaż obu tych tytułów była niższa niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Największy spadek odnotował "Wprost", który pogorszył swój wynik w listopadzie o ponad 20 proc. Tygodnik ten poszerzył ostatnio grono tytułów, w których doszło do zmiany naczelnych. Z końcem stycznia redakcją "Wprost" niespodziewanie przestał kierować Piotr Gabryel. Jego miejsce zajął Stanisław Janecki, wcześniej zastępca naczelnego.

Listopad nie był dobrym miesiącem również dla "Przekroju" wydawanego przez Edipresse. Sprzedaż tego tytułu spadła o 15,6 proc. i wyniosła niewiele ponad 62 tys. egzemplarzy. W ten sposób zbliżył się on do poziomu dawnego rywala "Ozonu", który w ciągu pierwszych dwóch miesięcy po swoim debiucie utrzymywał sprzedaż na poziomie 69-70 tys. egzemplarzy, ale na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku zniknął z rynku.