Aż 55 proc. użytkowników internetu planuje kupno własnego mieszkania a 51 proc. dokonało takiego zakupu w roku poprzedzającym badanie - wynika z raportu "Plany i decyzje internautów w procesie kupowania mieszkania" opracowanego przez Gemius, firmę zajmującą się badaniem internetu.
Za cel główny raportu przyjęto pokazanie podstawowych aspektów zakupu nieruchomości, źródeł informacji wykorzystywanych przy poszukiwaniu i kupnie mieszkania, a także określenie czynników decydujących o jego wyborze. Raport pokazuje, co wpływa na decyzje internautów kupujących mieszkanie. Gdzie szukają ofert? Czym kierują się przy wyborze mieszkania? Jaki musi być deweloper?
Ważną częścią raportu są dane związane z polskim rynkiem deweloperów. Dziś każdy szanujący się deweloper i pośrednik umieszcza swoją ofertę na stronie internetowej.
Informacje o wyborze i ocenie firm deweloperskich zostały podzielone na największe w Polsce ośrodki miejskie: Trójmiasto, Kraków, Poznań, Warszawę i Wrocław. Szczegółowe informacje zawarte w opracowaniu stanowią kompendium wiedzy dla wszystkich podmiotów działających na polskim rynku nieruchomości.
Więcej na ten temat w raporcie Gemius
http://www.gemius.pl/Info/sub.php?id=centrum_now&idm=centrum#20070206