Sprzedaż tygodnika "Newsweek Polska" - wydawanego przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer - wzrosła wobec września sprzed roku o 9,4 proc. i wyniosła 173,9 tys. egzemplarzy. To o ponad 3,5 tys. egzemplarzy więcej niż w przypadku dotychczasowego lidera rynku, czyli tygodnika "Polityka", który poprawił wynik o 1,3 proc. wobec zeszłorocznego i odnotował sprzedaż na poziomie 170,4 tys. egzemplarzy. Po raz ostatni "Newsweek" miał lepszy wynik od "Polityki" w kwietniu 2005 r.
Spektakularny wzrost "Newsweeka" jest skutkiem m.in. dwóch kolekcji wydawniczych, które tytuł uruchomił we wrześniu. Pierwsza z nich pt. "Dni, które wstrząsnęły światem" składająca się z filmów dokumentalnych BBC została uruchomiona na początku września. Pierwsze dwa filmy czytelnicy otrzymali prawie za darmo (cena tygodnika została podniesiona o niecałe 50 gr). Druga kolekcja - "Świadkowie historii PRL" - ukazuje się jako bezpłatny dodatek redakcyjny.
Trzecie miejsce zajął tygodnik "Wprost", którego średnia sprzedaż spadła o ponad 20 proc. wobec analogicznego okresu zeszłego roku i wyniosła 129,3 tys. egzemplarzy. To zarazem najsłabszy wynik "Wprost" w tym roku. - Być może zbyt późno włączyliśmy się w wyścig produktów dodawanych - mówi Grzegorz Janecki, wicenaczelny "Wprost".
Pierwszą czwórkę zamknął wydawany przez Edipresse "Przekrój" ze sprzedażą na poziomie 71,2 tys. egzemplarzy - o 1,4 proc. słabszą niż przed rokiem.
Jeśli chodzi o sprzedaż w ciągu pierwszych trzech kwartałów, to liderem rynku pozostaje "Polityka" (169,6 tys. egzemplarzy), drugie miejsce zajmuje "Newsweek" (144,2 tys. egzemplarzy), a na trzecim jest "Wprost" (140,8 tys. egzemplarzy).