Czytelnictwo dzienników w październiku

Polskie Badania Czytelnictwa opublikowały wyniki czytelnictwa prasy codziennej za październik. Liderem w tygodniu jest "Gazeta Wyborcza". "Metro" - również wydawane przez Agorę - wysunęło się na trzecią pozycję.

Co najmniej jedno wydanie "Gazety Wyborczej" przeczytało w ciągu tygodnia 19,2 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat. Na drugim miejscu z wynikiem 17,8 proc. znalazła się bulwarówka "Fakt" wydawana przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer Polska. Pierwsza trójkę zamknął bezpłatny dziennik "Metro" z tygodniowym czytelnictwem na poziomie 8,3 proc., który wyprzedził w ten sposób swego bezpłatnego konkurenta "Metropol" (5,1 proc.) oraz takie tytuły jak "Dziennik" (8 proc.) czy "Rzeczpospolita" (5,5 proc.).

W tzw. czytelnictwie dziennym liderem pozostaje "Fakt" - 8,6 proc., podczas gdy "Gazeta" zajmuje drugie miejsce z wynikiem 7,4 proc. "Metro" także w tym zestawieniu jest numerem trzy z czytelnictwem 4,7 proc. "Do tego sukcesu przyczyniła się zmiana makiety "Metra" na bardziej przejrzystą i newsową" - czytamy w komunikacie prasowym Agory.