Tygodniki nieco odetchnęły w sierpniu

Sierpień nie był tak tragicznym miesiącem dla tygodników opinii, jak można było się spodziewać. Poprawić sprzedaż udało się aż dwóm tytułom z wielkiej czwórki.

Choć sierpień jest zazwyczaj jednym z najsłabszych miesięcy dla mediów, to na rynku tygodników w tym roku nie rzucało się to w oczy. Większość tytułów z czołówki tego segmentu poprawiła swój wynik w porównaniu z lipcem.

Na czele rankingu już kolejny miesiąc z rzędu znajduje się "Polityka", której sprzedaż w sierpniu wzrosła wobec wyniku sprzed roku aż o 9,6 proc., do poziomu 188,5 tys. egzemplarzy. Wydawca tłumaczy to m.in. publikacją cyklu tekstów dla szukających pracy oraz takimi dodatkami redakcyjnymi jak "Pomocnik historyczny" czy "Mapa zamków w Polsce". Na drugiej pozycji znalazł się "Wprost", którego sprzedaż wzrosła o 1,7 proc., do 169,6 tys. egzemplarzy.

Pozostali gracze odnotowali spadki. "Newsweek Polska", wydawany przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer, zamyka pierwszą trójkę ze sprzedażą w wysokości 155,9 tys. egzemplarzy, czyli o symboliczne 0,2 proc. mniej niż przed rokiem. Najwięcej stracił wydawany przez Edipresse "Przekrój", którego sprzedaż w sierpniu spadła o 9,4 proc. i wyniosła 64,7 tys. egzemplarzy. Wydawany przez katowicką kurię archidiecezjalną "Gość Niedzielny" osiągnął w sierpniu sprzedaż 121,3 tys. egzemplarzy, czyli prawie dwukrotnie wyższą niż "Przekrój".

Znacznie gorzej prezentują się wyniki tygodników opinii za pierwsze osiem miesięcy tego roku. Poza "Polityką", której sprzedaż zmalała o 4,1 proc. wobec wyniku sprzed roku, pozostali gracze z wielkiej czwórki odnotowali dwucyfrowe spadki - sprzedaż "Przekroju" skurczyła się o 19 proc., "Newsweeka" - o 17,4 proc., a "Wprostu" - o 16 proc.