Odwiedź stronę stowarzyszenia: Wybieram.pl
Poczytaj bloga: Blog Wybieram.pl
Obejrzyj spot Wybieram.pl: - wideo>>
Załóż koszulkę Wybieram.pl: Zdjęcia
Wybieram.pl to apolityczna akcja, która od dziś za pośrednictwem mediów ma przekonywać do głosowania w wyborach parlamentarnych i prezydenckich. Rozkręciły ją dwie dwudziestokilkulatki. - Uważamy, że warto głosować, choć ludzie w naszym wieku odwracają się od polityki. Do tej pory rozdawali niebieskie gumowe opaski na rękę, przypinali znaczki z ich logo - ręką, której trzy palce układają się w literę "W". Wydali też gazetę-plakat: "Zastanów się".
- Próbowaliśmy namówić partie polityczne, by można było rozmawiać z nimi przez Gadu-Gadu - opowiada Kasia Szajewska z Wybieram.pl. Ten komunikator internetowy jest jedną z najpopularniejszych metod porozumiewania się młodych osób. - Okazało się, że nie są zbyt chętni, ale ich młodzieżówki zgodziły się - dodaje. I tak np. Forum Młodych PiS można znaleźć pod numerem 20104, Młodych Demokratów - 20106, a Zielonych - pod 20110. Samo stowarzyszenie ma numer 20100. Odpowiedzą na pytania, gdzie znajdują się lokale wyborcze czy jak postawić krzyżyk, żeby głos był ważny. Listę wszystkich numerów znajdziemy na stronie internetowej www.wybieram.pl.
Jest tam też spot i zdjęcia młodych osób w koszulkach, na których są wypisane powody, dla których głosują: bo tak, bo mam blisko, bo nie chcę się wstydzić, bo jestem u siebie. - Pojechaliśmy na Chmielaki, piwne dożynki w Krasnymstawie na Zamojszczyźnie. Tam prosiliśmy, by ludzie wpisywali nam na ceracie, dlaczego chodzą na wybory. Teraz ich słowa są właśnie na tych T-shirtach - opowiada Kasia.
- Większość młodych nie głosuje nigdy albo kiedyś zagłosowali, ale ich partia nie wygrała. Rozczarowali się i teraz już nie chodzą na wybory - mówi raper Pezet, który włączył się w akcję stowarzyszenia. Można go zobaczyć w listopadowym numerze miesięcznika "Aktivist". Na stronach poświęconych modzie ulicznej "Street w oku" oprócz Pezeta pojawią się m.in. piosenkarka Monika Brodka, prezenterka telewizyjna Beata Sadowska i aktorka Weronika Rosati - pokażą, że najbardziej modne tej jesieni jest głosowanie.
Do świadomego udziału w wyborach zachęca też akcja "Masz głos - masz wybór" (www.maszglos.pl). Zorganizowały ją Fundacja im. Stefana Batorego i stowarzyszenie Szkoła Liderów. Działacze ponad 300 organizacji w całym kraju organizują przedwyborcze spotkania, na których zbierają informacje o najważniejszych lokalnych problemach, rozprowadzają ulotki namawiające do głosowania. Również oni nie wskazują, kogo poprzeć. Przypominają tylko o odpowiedzialności. Od decyzji, którą podejmiemy 12 listopada, zależy los naszych gmin przez cztery lata.