''Pokolenie JP2'' nie będzie znakiem towarowym

Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej odmówił rejestracji znaku firmie z Poznania.

Spółka ubiegała się o prawa ochronne w stosunku do towarów takich jak: dezodoranty, odzież sportowa, biżuteria, gry planszowe, kawa i napoje na bazie herbaty. Wiceprezes firmy Paweł Rydzyński, zapowiedział w Radiu Lublin, że nie będzie walczył o znak. Wyraził też nadzieję, że żaden podmiot nie otrzyma takiego patentu w przyszłości.

Tymczasem Marta Czyż, dyrektor departamentu badań znaków towarowych tłumaczy, że Urząd Patentowy uwzględnił przede wszystkim wyraźny sprzeciw społeczny. Głos w tej sprawie zabrało wiele organizacji środowiskowych, nie tylko katolickich.

Odmowa Urzędu Patentowego to sukces m.in. Centrum Duszpasterstwa Młodzieży w Lublinie, które zainicjowało akcję protestacyjną w Polsce i zebrało przeciw rejestracji kilka tysięcy podpisów.