Gigant doradztwa wchodzi do Polski

Do Polski wchodzi firma Added Value zajmująca się doradztwem marketingowym. Spółka podpisała umowę stowarzyszeniową z polską firmą Stratosfera

- Polska jest szybko rozwijającym się rynkiem i widzimy coraz większe zainteresowanie nim ze strony naszych klientów, a znalezienie odpowiedniego partnera było bardzo ważne. Wybraliśmy Stratosferę ze względu na wysoką jakość jej pracy i zespół - mówi Angus Porter, prezes Added Value, jednej z największych na świecie firm doradztwa marketingowego.

Spółka działa od 1988 roku, a od 2001 r. jest częścią międzynarodowego holdingu reklamowego WPP. Pracowała m.in. dla takich klientów, jak Porsche (doradzała przy uruchomieniu marki Cayenne), Levi's (marka Engineered Jeans) oraz Colgate-Palmolive (marka Colgate Total). Spółka ma 19 biur w 13 krajach świata. Otwierając nowe Added Value, zazwyczaj przejmuje lokalne firmy i w ten sposób buduje swoją pozycję na rynku. W Polsce stało się inaczej i Stratosfera będzie pierwszą firmą stowarzyszoną z Added Value. - Nasza niezależność finansowa jest ważna. Dzięki niej klienci zawsze mieli pewność, że rekomendujemy im rzeczywiście najlepszy instytut badawczy czy agencję reklamową, a nie po prostu powiązaną z nami kapitałowo firmę - tłumaczy Krzysztof Najder, partner w firmie Stratosfera.

Stratosfera była pierwszą firmą w Polsce specjalizującą się wyłącznie w doradztwie marketingowym, a obecnie jest jedną z największych w kraju firm w tej kategorii. Wśród jej klientów są takie firmy, jak Agros Nova (marka Fortuna), BZ WBK, Carlsberg Polska (marka Harnaś), Edipresse Polska ("Przekrój"), Heinz Polska (Pudliszki) czy Presspublica ("Rzeczpospolita"). Spółka powstała w 1997 r. i w całości należy do pracujących w niej menedżerów Agnieszki Grynkiewicz, Krzysztofa Najdera, Mariusza Świątka i Bartłomieja Serafińskiego. Zatrudnia 14 osób, a jej tegoroczne obroty przekroczą 4 mln zł.

Rynek doradztwa marketingowego w Polsce - choć szacuje się, że rośnie o ok. 30 proc. rocznie - jest bardzo konkurencyjny i podzielony pomiędzy wiele różnych podmiotów. Poza wyspecjalizowanymi doradcami, jak np. Stratosfera, Esteem Brand Strategies czy Corporate Profiles Consulting działają na nim również zwykłe agencje reklamowe oraz zwykłe firmy doradcze, jak McKinsey & Company czy Boston Consulting Group. Zdaniem Bartłomieja Serafińskiego zapotrzebowanie na doradztwo marketingowe w Polsce będzie rosło m.in. w związku ze spodziewanym eksportem polskich usług.