Kanały muzyczne

Jest ich coraz więcej, a to wyboru nie ułatwia. Z badań wynika, że muzyka przestaje odgrywać ważną rolę w życiu konsumenta najczęściej po przekroczeniu trzydziestki. Ta prawidłowość nie dotyczy oczywiście melomanów i muzyków, ale nie przez przypadek większość kanałów muzycznych w Polsce jest skierowana do osób w wieku 13-29 lat.

Liderem tej kategorii jest amerykańska MTV, która w ciągu ostatnich kilku lat uruchomiła całą rodzinę kanałów. Poza sztandarowym MTV, który w ostatnich latach w coraz mniejszym stopniu jest kanałem muzycznym, bardziej bazuje na towarzyskich wygłupach, są jeszcze MTV Base (dla fanów hip-hopu), MTV 2 (nadający utwory z mniej popularnych części sceny muzycznej) czy VH1 (adresowany do tych, którzy wyrośli na MTV, ale dziś już nie mogą jej oglądać, bo brakuje im Phila Collinsa).

Od ponad dwóch lat do MTV należy również Viva Polska znana zobecności na jej antenie polskich wykonawców. Swoje miejsce na rynku znalazł również nadawany od dwóch lat kanał muzyczno- rozrywkowy 4Fun.tv należący do grupy marketingowej Nova Communications.

Fanom muzyki klasycznej polecamy francuski kanał Mezzo, gdzie można posłuchać muzyki barokowej albo obejrzeć operę.

Na razie w Polsce zdecydowanie brakuje kanałów dla miłośników jazzu i czarnej muzyki, jakim był amerykański BET dostępny przez jakiś czas w ofercie platformy Wizja TV, zanim ta połączyła się zCyfrą+.