W ofercie Amazon Unbox, bo tak nazywa się nowy gracz na rynku wirtualnych wypożyczalni, obok tytułów z sześciu największych hollywoodzkich wytwórni (m.in. "Matrix", "Tajemnica Brokeback Mountain", "Silent Hill") znajdą się też produkcje niezależnych wytwórni filmowych (Lions Gate Entertainment czy Fox Searchlight).
Filmy w nowym serwisie kosztują od 7,99 dol. do 14,99 dol. (w zależności od daty premiery). Filmy można też wypożyczać - za 3,99 dol. Jednak wówczas plik, który ściągniemy na twardy dysk komputera, będzie można obejrzeć tylko w ciągu 24 godzin od jego uruchomienia.
Klienci Unbox będą mogli też kupować programy stacji telewizyjnych (CBS, MTV czy Fox) - pojawią się one w serwisie następnego dnia po emisji w telewizji. Za odcinek programu zapłacimy 1,99 dol.
- To dobry ruch z ich strony - uważa Martin Pyykkonen, analityk Global Crown Capital. - Z punktu widzenia marży to znacznie lepszy biznes niż cokolwiek, co dotąd robili.
Pyykkonen dodaje jednak, że Unbox może kanibalizować sprzedaż płyt DVD w Amazonie.
Według danych Nielsen/NetRatings w lipcu Amazon odwiedziło nieco ponad 37 mln unikalnych użytkowników, pod względem popularności Amazon jest na dziewiątym miejscu.