Wczoraj warszawska spółka podpisała umowę z Domem Maklerskim IDMSA, który zaoferuje jej akcje na rynku publicznym. Bez wątpienia Gadu-Gadu to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek polskiego internetu. Stworzony w latach 1999-2000 komunikator ma dzisiaj prawie 6 mln użytkowników i mimo coraz większej konkurencji utrzymuje pierwszą pozycję w swojej branży. Gadu-Gadu umożliwia internautom komunikację tekstową, głosową i wideo. Pozwala też m.in. na wysyłanie SMS-ów. Rozwija usługi telefonii internetowej.
Głównym właścicielem Gadu-Gadu jest fundusz inwestycyjny Warsaw Equity Holding (ma 80 proc. akcji), który kilka lat temu zainwestował w firmę, wówczas znaną jeszcze jako sms-express.com. Do dziś 20 proc. akcji Gadu-Gadu pozostało jednak w rękach twórcy komunikatora i pierwszego szefa spółki - 34-letniego informatyka Łukasza Foltyna.
Firma zatrudnia 40 osób, a głównym źródłem jej przychodów jest emisja reklam. - Chcemy rozwijać nowe usługi. Pomogą nam w tym pieniądze z giełdy - mówi Krzysztof Szalwa, prezes Gadu-Gadu. Firma wraz z domem maklerskim pracuje jeszcze nad szczegółami planowanej oferty publicznej - na razie nie ujawniono żadnych jej szczegółów.