Złoty Lew dla Polaków

Pierwszy sukces Polski na festiwalu reklamowym w Cannes. Zespół pracowników agencji TBWA Warszawa zdobył statuetkę Złotego Lwa w konkursie Young Creatives (młodych kreatywnych)

W tym roku młodzi kreatywni rywalizowali w kategoriach: reklama prasowa, internetowa oraz filmowa. Katarzyna Nowacka i Tomasz Zieliński z TBWA zdobyli złoto właśnie w kategorii reklama prasowa. Ich zadaniem było przygotowanie w 24 godziny reklamy dla Czerwonego Krzyża. Do dyspozycji mieli komputer i bazę zdjęć.

To pierwsza w historii nagroda dla Polski w konkursie młodych twórców, co dla przedstawicieli naszej branży reklamowej jest nie lada zaskoczeniem. Marek Zieliński z TBWA dwukrotnie startował w krajowych eliminacjach młodych kreatywnych, ale bezskutecznie. W tym roku przyszedł do organizatora i powiedział, że próbuje po raz ostatni, bo za rok będzie miał już 28 lat, a Young Creatives organizowany jest dla adeptów reklamy, którzy jeszcze nie osiągnęli tego wieku. I udało się - reklama dla Czerwonego Krzyża podbiła serca jurorów w Cannes. W tym roku w Young Creatives wzięło udział 450 delegatów z 40 krajów, a w kategorii reklama prasowa o Lwa walczyły 24 zespoły.

Jakie znaczenie ma wygrana Polaków? - Nagroda jest dla mnie zaskoczeniem i bardzo mnie cieszy. Być może teraz w naszych agencjach na młodych będą patrzeć bardziej przychylnym okiem. Może zaczną częściej wysyłać ich do Cannes, żeby podglądali zawodowców - mówi Marek Kurkowski z Best Marketing Promotion Agency, która reprezentuje organizatora festiwalu w Polsce.

W pozostałych konkurencjach Polakom na razie nie idzie łatwo. Dziś opublikowano listy nagrodzonych w kategoriach promocja oraz marketing bezpośredni, w których do finału zakwalifikowało się łącznie 261 prac, ale nie było wśród nich polskiej. Grand prix w kategorii promocja zdobyła amerykańska agencja Crispin Porter + Bogusky za kampanię wprowadzającą na amerykański rynek Volkswagena Golfa GTI. Z kolei za najlepszą pracę w marketingu bezpośrednim uznano kampanię belgijskiej agencji I DO dla gazety ekonomicznej "De Tijd". Na ogłoszonej dziś liście finalistów w kategorii reklamy internetowej również nie ma żadnej pracy z Polski.