Właściciel ?Sukcesu": Wyrażam ubolewanie

Zbigniew Jakubas wydał oświadczenie: ?Decyzja wydawcy magazynu

Wydawca magazynu to spółka Multico-Press, której właścicielem i prezesem jest Jakubas. I to on właśnie zadecydował, by tak bezprecedensowo potraktować felieton Gretkowskiej.

Poszło o to, że Gretkowska w lutowym felietonie błędnie napisała, iż bracia Kaczyńscy stracili ojca w dzieciństwie (naprawdę w zeszłym roku). Anna Kamińska, szefowa biura prasowego prezydenta Lecha Kaczyńskiego, zareagowała na to pismem, w którym felieton Gretkowskiej nazwała "pseudointelektualnym bełkotem". Nie było to sprostowanie i kancelaria nie prosiła o jego publikację. "Sukces" tego pisma nie opublikował, a Gretkowska w wyciętym felietonie miała swój błąd sprostować. Jakubas zdecydował jednak, że felieton trzeba usunąć. Pracownicy wydawnictwa wycinali jedną kartkę nożykiem do tapet z 90 tys. wydrukowanych egzemplarzy.

Jakubas w oświadczeniu pisze: "Jako właściciel "Sukcesu" nigdy nie ingerowałem w proces tworzenia tej gazety. Równocześnie jednak czuję się moralnie odpowiedzialny za dopuszczenie do zaistniałej sytuacji. Dlatego wyrażam ubolewanie zarówno wobec Kancelarii Prezydenta, twórczyni, a także całego środowiska dziennikarskiego, które gwałtownie zareagowało na tę rzeczywiście kuriozalną w swojej formie ingerencję wydawcy".

Z "Sukcesu" odchodzi naczelna Karolina Korwin-Piotrowska i jej zastępcy - Agnieszka Prokopowicz i Eryk Mełgwa - oraz Monika Stukonis, szef działu reportażu. Gretkowska nie będzie już pisać felietonów, ze współpracy wycofał się też m.in. Dariusz Basiński z kabaretu Mumio.

Jakubas zapowiada, że w następnym numerze opublikuje pismo Kancelarii Prezydenta i felieton Gretkowskiej.