Pierwszą restaurację Hard Rock Cafe otworzyło w Londynie przed 35 laty dwóch hipisów. Dziś potężna, globalna sieć stara się uchodzić za markę ekskluzywną, pamiątką po starych, dobrych czasach są zaś hipisowskie hasła zdobiące lokale. To teksty typu "Chroń planetę" czy "Wszyscy to jedność". Znajdziemy je w restauracjach HRC w każdym punkcie świata: Nowym Jorku, Londynie, Moskwie, Szanghaju. Otwarcie każdego takiego lokalu to wielkie wydarzenie z udziałem gwiazd. Np. niedawno na otwarciu świeżo wyremontowanego Hard Rock Cafe w Londynie zagrał Deep Purple.
- Podpisaliśmy z Hard Rock Cafe umowę najmu lokalu o powierzchni ponad 800 m kw. - poinformowała spółka ING Real Estate, deweloper centrum handlowego Złote Tarasy w Warszawie. Logo Hard Rock Cafe urozmaici krajobraz okolic Dworca Centralnego pod koniec października.
- Wybraliśmy Złote Tarasy, bo to najbardziej oryginalny projekt architektoniczny w centrum stolicy. Hard Rock Cafe szybko staje się atrakcją turystyczną, dlatego może być usytuowane tylko w pobliżu najbardziej prestiżowego miejsca w mieście - mówi Łukasz Stanicki, prezes firmy Barista, która wprowadza Hard Rock Cafe do Warszawy.
Skąd się wziął fenomen lokalu? Ludzie pielgrzymują do Hard Rock Cafe przede wszystkim, aby obejrzeć tzw. memorabilia - instrumenty muzyczne i różne przedmioty należące do znanych osób, takie jak np. gitara Hendriksa czy stanik Madonny. Samych gitar Hard Rock Cafe zgromadziło w lokalach pod swoją banderą okrągłe 60 tys.! Taka kolekcja robi wrażenie nie tylko na fanach rocka. Wyprawom do restauracji towarzyszy też kupno słynnego T-shirtu z logo lokalu. Te koszulki to najlepiej rozpoznawalna linia odzieżowa na świecie.
Łukasz Stanicki opowiada, że warszawski lokal będzie miejscem "ekskluzywnym", ale jednocześnie "nie do końca komercyjnym": - Będą się tu odbywać koncerty zarówno gwiazd, jak i początkujących muzyków - mówi Stanicki i dodaje, że lokal zamierza wspierać jedną z instytucji charytatywnych, ale na razie nie wiadomo jeszcze którą.
Warszawskie Hard Rock Cafe będzie jedynym lokalem tej sieci w Europie Środkowej. Ma mieć dwa poziomy, dwa ogródki, salę dla VIP-ów. Przy restauracji zostanie otwarty sklep, w którym będzie można kupić m.in. słynne T-shirty. W menu znajdą się dania kuchni amerykańskiej.