Pizza z pacyfą

Pacyfiści protestują przeciwko nowej kampanii reklamowej Pizzy Hut ?Nigdy więcej wojny?

Kampania "Nigdy więcej wojny" promuje nową pizzę "4Peace" - po angielsku brzmi to zarówno "dla pokoju", jak i "cztery kawałki". Pizza podzielona jest pacyfą na ćwiartki, z których każda może mieć inny smak. "W Pizza Hut każdy dostaje to, co lubi, bez walki" - głosi slogan.

Pacyfiści są oburzeni używaniem antywojennych symboli w reklamie. - Wykorzystywanie w celach konsumpcyjnych hasła "Nigdy więcej wojny" jest niesmaczne. Wojny i związane z nimi cierpienia to nie abstrakcja, wciąż trwają, np. w Afryce - mówi Marcin Kornak, prezes antyrasistowskiego stowarzyszenia Nigdy Więcej. Marek Piekarczyk, lider zespołu TSA: - Użycie pacyfy w reklamie pizzy to chamowaty chwyt.

Specjaliści od reklamy są mniej radykalni. - Symbol pacyfy został oswojony przez media i popkulturę. Moim zdaniem ta kampania nie narusza niczyich uczuć - mówi Paweł Kowalewski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce. - Reklama spodoba się młodzieży, bo jest cool. To żart, który trafia w tzw. coolerskość młodzieży - uważa Andrzej Godewski z firmy PRisma Communications.

Psycholog Wojciech Kulesza, uważa, że reklama skutecznie realizuje założenia twórców: - Jest kontrowersyjna i zaskakująca. Spełnia zadanie: nieważne, jak o nas piszą, byleby pisali.