Warszawa: LOT sprzeda wieżowiec "Marriott"?

Za ponad ćwierć miliarda złotych Polskie Linie Lotnicze LOT chcą sprzedać biurowiec LIM Center przy Alejach Jerozolimskich.

Biurowiec LIM Center stoi przy Alejach Jerozolimskich, naprzeciwko Dworca Centralnego. Ma 140 m wysokości (170 m jeśli doliczyć antenę na dachu). Jego całkowita powierzchnia użytkowa to 87 tys. m kw. Spośród jego 43 pięter dwa pierwsze zajmuje galeria handlowa, a 20 ostatnich - hotel Marriott. Pomiędzy nimi znajdują się piętra biurowe, które zajmują Polskie Linie Lotnicze LOT. LOT jest właścicielem budynku, ma ponadto połowę udziałów w spółce zarządzającej budynkiem.

Teraz LOT wystawia biurowiec na sprzedaż. Cena wywoławcza budynku to 260,5 mln zł. Za udziały w spółce LOT chce dostać co najmniej 80 mln zł.

- Chcemy uporządkować sytuację majątkową spółki i skupić się na działalności podstawowej - tłumaczy Paweł Klimiuk z biura prasowego LOT-u. - Środki uzyskane z tej transakcji przeznaczone zostaną na unowocześnienie i rozwój floty.

W 2002 r. do użytku został oddany ultranowoczesny biurowiec LOT-u przy ul. 17 Stycznia, zaprojektowany przez Stefana Kuryłowicza. Ma 18 tys. m. kw. powierzchni, przeniesiono tam część biur m.in. z LIM Center. Paweł Klimiuk mówi, że kolejnej przeprowadzki LOT nie planuje, więc najprawdopodobniej biura, które dziś mieszczą się w biurowcu przy Al. Jerozolimskich pozostaną w tym budynku. Na pewno zaś na parterze pozostaną kasy linii lotniczych.

Przetarg zostanie rozstrzygnięty na przełomie lutego i marca. Wtedy okaże się, czy znajdą się chętni na kupno LIM Center. Ogromnym atutem budynku jest centralna lokalizacja oraz dobra ekspozycja. Jednak nie da się ukryć, że jego konstrukcja jest mocno przestarzała: budowa gmachu rozpoczęła się ćwierć wieku temu, zaś do użytku został oddany w 1989 r. Patrząc z punktu widzenia technologii, to cała epoka.

W przetargu raczej nie wystartuje Marriott, który nie jest zainteresowany powiększaniem powierzchni swojego hotelu. - Walczymy z tym, co mamy teraz - mówi Maciej Lipowczak z biura prasowego Marriotta.