Mobizod: serial na komórkę

Komórka to niezwykłe urządzenie. A jej możliwości nie przestają nas zadziwiać. Ostatnia nowość to ?komórkowy serial". Już wkrótce na wyświetlaczu Twojego telefonu może zagościć pierwsza taka produkcja w historii - dzieło MTV i Motoroli

"Head and Body", bo tak nazywa się serialowa produkcja, to nie pierwszy projekt MTV wypracowany wspólnie z operatorem sieci komórkowych. Kilka miesięcy temu stacja wzięła udział w tworzeniu wraz z Nokią serwisu moBlog. Umożliwia on prowadzenie bloga za pomocą komórki z aparatem i MMSów bez konieczności używania komputera. W ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy od uruchomienia serwisu moBlog powstało ponad 30 tys. indywidualnych moblogów. Wśród fascynatów serwisu znaleźli się Sistars, Sidney Polak, Patrycja Kosiarkiewicz oraz prezenterzy MTV Polska.

Kolejnym ruchem MTV - eksperta w produkcji telewizyjnej dla młodych ludzi - jest serial komórkowy. Jak twierdzi najpopularniejsza na świecie muzyczna telewizja, współcześni młodzi znajdują się w ciągłym ruchu i nieustannie poszukują czegoś nowego. A "Head and Body" jest właśnie produktem, którego potrzebują.

Co charakterystyczne dla MTV, znanej choćby z kultowego serialu "Beavis i Butt-Head", jej nowy pomysł również będzie odbiegał od stereotypów. Kto spodziewa się milusińskiej sagi rodu Lubiczów czy Mostowiaków, srogo się zawiedzie. "Head and Body" opowiada o absurdalnym przypadku chłopaka, którego głowa stanowi oddzielną całość w stosunku do reszty ciała. W ośmiu tzw. mobizodach (połączenie słów mobile i episode, w niezręcznym tłumaczeniu... epizodach na komórkę) głowa i reszta ciała bohatera współpracują ze sobą w codziennych sytuacjach, choć często współpraca ta wydaje się dość "karkołomnym" wyzwaniem dla posiadacza niekompatybilnych członków.

- "Head and Body" jest oryginalnym i dowcipnym serialem, który wytycza kierunek rozwoju telefonii komórkowej pod względem rozrywki - mówi Leslie Dance, jeden z wiceprezesów Motoroli.

- Dzięki stworzeniu tego typu serii odkryliśmy nowy, niepowtarzalny sposób opowiadania historii i docierania do młodych ludzi, dla których telefon jest dziś źródłem rozrywki - dodaje Gideon Bierer z MTV.

Serial będzie rozpowszechniany w Azji, Ameryce Łacińskiej i Europie przez stronę Motoroli - www.hellomoto.com. W Stanach Zjednoczonych sprzedażą komórkowego serialu zajmie się również kanał Comedy Central. MTV Polska wraz z Motorolą zaczęły rozmowy nad udostępnieniem produkcji na komórkę również w Polsce. Na razie polskim fanom seriali, komórek i humoru rodem z MTV, którzy chcieliby zobaczyć próbkę pierwszego mobizodu, pozostaje strona internetowa www.headandbody.com.