Nazywa się Twiggy Lawson. W latach 60. była najsławniejszą modelką świata. Teraz, w wieku 56. lat, została twarzą Age Concern.
Twiggy - to ona wylansowała modę na szczupłą sylwetkę (przy wzroście 167 cm ważyła 46 kg), chłopięcy wygląd i na biodrówki. To ona po raz pierwszy pokazała, że modelka nie musi być anonimowa, że może być gwiazdą. Pisało do niej tysiące fanów, list nawet pozwolił sobie skreślić sam książę Filip.
Wypatrzył ją na ulicy Lesley Hornby, łowca twarzy. Był marzec 1966 roku, ona nie miała skończonych 17 lat. Dziewięć miesięcy później okrzyknięto ją Twarzą Roku i Symbolem Lat 60. Na okładki "Vogue", "Newsweeka", "Harpers Bazaar" fotografowali ją najwięksi: Barry Lategan, Melvin Sokolsky, Richard Avedon. W 1968 roku magazyn "Queen" umieścił ją wśród takich ikon jak Greta Garbo, Rita Hayworth czy Marylin Monroe. Twiggy grała w filmach, nagrywała płyty. Wielka kariera trwała do połowy lat 70. Potem modelka wyszła za mąż, zniknęła, choć ona sama uważa, że nie do końca. - W tym czasie napisałam autobiografię, poradnik, "Jak długo zachować młodość". Występowałam w teatrze, telewizji, udzielałam się charytatywnie - napisała mi w mailu.
Jeszcze w 2003 roku, udzielając wywiadu "The Evening Standard", powiedziała: - Nie, Twiggy jako modelka nie powróci już nigdy.
Wróciła. Na początku tego roku została twarzą pokolenia grey power (w wolnym tłumaczeniu pokolenia ludzi o siwych włosach) i kampanii Age Concern, ruchu przeciw dyskryminacji osób starszych.
Mówi rzeczniczka kampanii: - Zrobiliśmy badania, ponad połowa Brytyjczyków powyżej 50. roku życia wie, kto to jest Twiggy. Ona świetnie nadaje się do tej kampanii. Jest silną, aktywną kobietą. I na szczęście wygląda na swoje lata.
Twiggy żartuje: - I jestem z tego powodu szczęśliwa - a potem dodaje - Cieszę się, że zostałam wybrana do tej kampanii, bo uważam, że dzisiejsi 50-latkowie mają jeszcze pół życia przed sobą i mnóstwo do zaoferowania. Cieszę się, że mogę coś dobrego zrobić dla ludzi z mojego pokolenia, dla ludzi, którzy kiedyś dla mnie tak wiele zrobili.
Twiggy udziela wywiadów, wkrótce trafi na billboardy. 5 kwietnia uruchomiono stronę Twiggy, na której oprócz przedruków prasy, zdjęć, relacji z podróży po Wielkiej Brytanii można przeczytać porady: jak dbać o skórę w starszym wieku czy jak się ubierać. Twiggy jako modelka, twarz Age Concern, naprawdę wydaje się szczęśliwa.