O tym, że siatka LOT-u pączkuje w ostatnim czasie w zawrotnym tempie pisaliśmy na Gazeta.pl w lutym. Żeby jednak w okresie letnim, a więc wzmożonego ruchu lotniczego móc obsłużyć wszystkich pasażerów zgodnie z najwyższymi standardami, LOT rozpoczął rekrutację na wakacyjną pracę. - Nie jest tajemnicą, że w szczycie letniego sezonu operacje lotnicze w wielu europejskich portach są często zakłócane ze względu na dużą frekwencję. Chcemy i robimy wszystko, aby komfort podróży naszych pasażerów był jak najwyższy. W szczególności naszym celem jest zachowanie krótkiego czasu transferów dla pasażerów przesiadających się na Lotnisku Chopina na dalsze połączenia LOT-u do dalszych miast w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Walczymy o każdą minutę - mówi Maciej Wilk z LOT-u.
W ramach programu między majem i wrześniem 2018 r. utworzonych zostanie kilkadziesiąt nowych miejsc pracy. Do zadań wakacyjnych pracowników należało będzie przede wszystkim asystowanie w obsłudze pasażerów w terminalu pasażerskim, udzielanie informacji na temat połączeń LOT-u oraz bieżąca opieka nad pasażerami tranzytowymi (czyli przesiadającymi się w Warszawie z rejsów krajowych, europejskich na loty m.in. do Ameryki i Azji lub odwrotnie).
LOT oczekuje od kandydatów dobrej znajomości języka angielskiego (poziom B2) i łatwości w nawiązywaniu kontaktów. Znajomość innych języków obcych oraz zainteresowanie branżą lotniczą będą dodatkowymi atutami. Narodowy przewoźnik proponuje 3-miesięczną umowę z możliwością jej późniejszego przedłużenia.
A dla wszystkich oprócz pensji przewidziany jest naprawdę niezły benefit. Każda osoba, która przepracuje 3 miesiące w ramach akcji "OdLOTowa praca na wakacje" otrzyma bilet "standby" (to bilet, na którym w ostatniej chwili przydzielane jest miejsce; pasażer leci w miarę wolnych miejsc) w dwie strony na dowolny - z 90 do wyboru - kierunek z siatki LOT-u. Trzeba go będzie wykorzystać w okresie październik-listopad 2018 r. lub styczeń-marzec 2019 r. Aplikować można za pomocą specjalnego formularza.
LOT zatrudnia prawie 2,8 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. W 2017 r. narodowy przewoźnik przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 25 proc. w ciągu roku.