TVP pozwie Nowoczesną za parodię "Wiadomości"? Rzeczniczka: Analizujemy sytuację prawną

1. Nowoczesna, przy udziale Jacka Fedorowicza, sparodiowała program inf. TVP 2. Teraz może ją za to spotkać kara. Stacja rozważa złożenie pozwu 3. Partia nie obawia się jednak ewentualnych konsekwencji

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas"Skoro TVPiS kłamie, mamy dla Was dziennik TV" - napisała Nowoczesna przed emisją pierwszego wydania "Nowych Lepszych Wiadomości", parodii programu informacyjnego telewizji publicznej.

W opublikowanym filmie można zobaczyć prawdziwy materiał "Wiadomości", ale podłożony głos satyryka Jacka Fedorowicza mówi zupełnie co innego, niż mieli na myśli m.in. Beata Szydło, Antoni Macierewicz czy Witold Waszczykowski.

 

Na inwencję twórczą ugrupowania Ryszarda Petru szybko zareagowała Marzena Paczuska, odpowiedzialna za wszystkie programy informacyjne TVP. Dziennikarka napisała na Twitterze: "A macie zgodę Krzysztofa Ziemca na wykorzystanie wizerunku i grafiki 'Wiadomości'? Błędy są kosztowne".

Okazuje się jednak, że na kąśliwym pytaniu Paczuskiej sprawa może się nie zakończyć. - TVP analizuje sytuację prawną - powiedziała serwisowi WirtualneMedia.pl Aleksandra Gieros-Brzezińska, rzeczniczka prasowa nadawcy, pytana o ewentualny pozew przeciwko Nowoczesnej.

Co ciekawe, konsekwencji sparodiowania "Wiadomości" nie obawiają się przedstawiciele Nowoczesnej. - Sugerujemy TVP zapoznanie się z art. 29 ustawy o prawie autorskim - cytują odpowiedź partii WirtualneMedia.pl.

- Jesteśmy pewni, że zaangażowanie w promocję tak poważnej instytucji jak TVP SA spowoduje, że "Nowe Lepsze Wiadomości" dotrą do szerokich kręgów społeczeństwa i przyczynią się do popularyzacji nie tylko NLW, ale również samej dobrej zmiany. Nie jesteśmy tylko pewni, czy wykorzystanie do tego celu sali sądowej nie będzie naruszało powagi sądu - puentuje biuro komunikacji Nowoczesnej .

Słabe wyniki TVP

W jednym z tygodni kwietnia oglądalność TVP1 spadła z 10,37 proc. do 9,58 proc. To spadek o 0,79 pkt. proc. w stosunku do wcześniejszego tygodnia i najsłabszy tygodniowy wynik w historii stacji. Nie lepiej idzie samym "Wiadomościom", główne wydanie w marcu oglądało średnio 3,2 mln widzów, czyli o 644,3 tys. mniej niż rok wcześniej i 250 tys. mniej w stosunku do lutego. Tymczasem TVP nie wierzy badaniom przeprowadzanym przez firmę Nielsen. I chce, by kto inny zmierzył oglądalność jej programów.

Zobacz wideo

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Szybki QUIZ: 'Dobra zmiana' w TVP [5 pytań] Nowe "Wiadomości" straciły w lutym około: Sprawdź! Rozwiąż QUIZ

Więcej o: