Polub i bądź na bieżąco!Po ostatnich druzgocących dla TVP pomiarach Telewizja Polska szuka nowej firmy, która zbada, jak dużym zainteresowaniem cieszą się jej programy. Z pomiarów wykonanych w ostatnich miesiącach wynika, że publiczna telewizja traci widzów. W kwietniu TVP1 zanotowała najgorszy wynik w historii.
Oglądalność TVP1 spada na łeb na szyję. Najgorszy wynik w historii
Na swojej stronie internetowej TVP zamieściła komunikat, w którym pisze, że "spodziewa się uzyskać pełną wiedzę na rynku dostępnych usług, technik badawczych oraz potencjalnych oferentów, którzy mogą być zainteresowani stworzeniem alternatywy w segmencie badań, zdominowanym obecnie przez tradycyjną telemetrię".
Prezes TVP, Jacek Kurski, nie ma zaufania do badań przeprowadzanych przez firmę Nielsen. W kwietniu, tłumacząc słabe wyniki oglądalności programów Telewizji Polskiej, oceniał, że pomiary robione są w nieodpowiedni sposób. Według niego problemem jest to, że Nielsen robi to na zbyt wąskiej, bo liczącej ok. 2 tys. gospodarstw domowych próbie.
"Wiadomościom" nie spodobały się wyniki oglądalności. Więc zlecono inne
Według Kurskiego konieczne jest więc powołanie narodowego instytutu badawczego. W kwietniu prezes TVP przekonywał, że dopiero unowocześnienie paneli pomiarowych da prawdziwe wyniki oglądalności. - Jako Telewizja Polska będziemy inicjować pozytywną zmianę, żeby doszlusować do standardów krajów zachodnich. Stwórzmy narodowy instytut badawczy, taki jak w wielkich krajach Unii Europejskiej - apelował Kurski.
Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!
14 faktów z poprzedniej dekady, które musisz znać [QUIZ] Okręt "Kursk", który zatonął w 2000 r., był: Sprawdź! Rozwiąż QUIZ