Rekordowa przewaga "Faktów" nad "Wiadomościami". Tak malała oglądalność po wejściu "dobrej zmiany"

1. Przewaga "Faktów" nad "Wiadomości" osiągnęła rekordowy poziom 2. Program TVP1 oglądało 600 tys. osób mniej niż konkurencję z TVN 3. Przed zmianą władzy przewaga "Wiadomości" sięgała 850 tys. widzów

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nasW minionym tygodniu najchętniej oglądanym programem informacyjnym były "Fakty". Jak podają Wirtualne Media , przewaga programu TVN-u nad "Wiadomościami" sięgnęła 600 tys. widzów. Branżowy portal przedstawia także zestawienie oglądalności programów informacyjnych od końca czerwca ubiegłego roku. Ten raport z całą pewnością nie spodoba się nowym władzom TVP.

Co przyniosła "dobra zmiana"?

Jacek Kurski został prezesem Telewizji Polskiej na początku stycznia. To wtedy rozpoczęły się tam wielkie zwolnienia - ze stacji odchodzili kolejno Piotr Kraśko, Beata Tadla, Diana Rudnik, Justyna Dobrosz-Oracz, Jacek Tacik i wielu innych.

Jeśli ktoś miał jeszcze złudzenia, co do tego, w którą stronę zmierza TVP, zapewne pozbył się ich po słynnej wizycie Beaty Szydło w TVP Info . Przez kilka godzin stacja nadawała wydanie specjalne, a w kluczowym momencie relacjonowano nawet jak Szydło wchodzi i wychodzi z budynku.

Ogromny spadek oglądalności

I właśnie gdy "dobra zmiana" zagościła w publicznej telewizji, "Wiadomości" zaczęły tracić oglądalność. Jeszcze w grudniu przewaga nad "Faktami" TVN wynosiła nawet 850 tys. widzów. Od drugiej połowy stycznia "Wiadomości" miewały lepszą oglądalność od TVN-u, jednak nie większą niż o kilkadziesiąt tysięcy widzów.

Ostatni tydzień (25.04-1.05) to już rekordowa, około 600-tysięczna przewaga "Faktów" nad głównym programem informacyjnym TVP.

To, jak bardzo topnieje widownia "Wiadomości" widać nie tylko, kiedy patrzymy na wyniki konkurencji. W marcu "Wiadomości" oglądało średnio 3,2 mln widzów, czyli o ponad 640 tys. mniej niż rok wcześniej i 250 tys. mniej w stosunku do lutego.

Raporty "budzą wątpliwości"

Według ostatnich badań Nielsen Audience , dział TVP1 i TVP2 łącznie ogląda mniej osób niż sam Polsat lub sam TVN. Udział głównych kanałów Telewizji Polskiej od początku roku skurczył się o ponad 10 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), a o 7 proc. wśród wszystkich widzów.

Po publikacji tych danych, zarząd TVP wydał oświadczenie (odczytano je w "Wiadomościach), w którym czytamy, że raporty Nielsena "budzą wątpliwości", w związku z czym zwrócono się do firmy o "udostępnienie kodów pocztowych uczestników tzw. panelu badawczego". Agencja nie przekaże jednak TVP żadnych danych panelistów, ponieważ nadawca mógłby w ten sposób przybliżyć się do ich identyfikacji.

Zobacz wideo

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Szybki QUIZ: 'Dobra zmiana' w TVP [5 pytań] Nowe "Wiadomości" straciły w lutym około: Sprawdź! Rozwiąż QUIZ

Więcej o: