Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nasDopiero udział w rynku połączonych kanałów TVP1 i TVP2 jest zbliżona do wyników, które osiągają pojedynczo Polsat i TVN. Udział głównych kanałów TVP od początku roku skurczył się o ponad 10 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), a o 7 proc. wśród wszystkich widzów - podaje Wyborcza.biz .
W kwietniu udział TVP1 i TVP2 wynosił 13,5 proc. To minimalnie mniej niż samego Polsatu (13,6 proc.) czy samego TVN (13,9 proc.). - Zdecydowanym liderem spadków jest TVP (...) Wynikom TVP 1 i TVP bliżej do TV Pulsu i TVN7 - mówi Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC.
Dużym problemem TVP są "Wiadomości", które w ostatnich dniach odnotowały najsłabszy tygodniowy udział oglądalności w historii badań telemetrycznych w Polsce.
Wynik stacji to 9,58 proc., co oznacza spadek o 0,79 pkt. proc. tylko w stosunku do poprzedniego tygodnia.
O tym, że TVP1 odnotowuje spadki, informowaliśmy już w połowie kwietnia. Drastycznie spadła wtedy oglądalność głównego wydania "Wiadomości", które w marcu oglądało średnio 3,2 mln widzów, czyli o 644,3 tys. mniej niż rok wcześniej i 250 tys. mniej w stosunku do lutego.
Prezes Kurski, komentując kiepski wynik, stwierdził, że część widzów, dla których TVP była dotąd "substytutem TVN-u czy Polsatu", mogła odejść do innych stacji. - Na to miejsce napłynęła duża część nowych widzów, którzy odnaleźli się w nowej telewizji; wyborców obozu, który wygrał ostatnio wybory. To też są widzowie telewizji publicznej, tylko że w żaden sposób nie są wykazywani w panelach badawczych - ocenił.
Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!
Szybki QUIZ: 'Dobra zmiana' w TVP [5 pytań]
Nowe "Wiadomości" straciły w lutym około: Sprawdź! Rozwiąż QUIZ