"wSieci" już wie, który program informacyjny jest najlepszy. Nie będziecie zaskoczeni

1. "Informacja kontra agitacja" - to tytuł z okładki nowego "wSieci" 2. Informacją, zdaniem redakcji, mają być wieczorne "Wiadomości" TVP 3. Agitacją - "Fakty" nazwane "dziennikiem propagandowo-rozrywkowym"

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nasOdkąd szefem Telewizji Polskiej został Jacek Kurski, treści głównego wydania "Wiadomości" podzieliły nie tylko obserwatorów życia politycznego, ale też zwykłych telewidzów. Głośnym echem odbiła się m.in. fala zwolnień z telewizji publicznej. Odeszło z niej kilkudziesięciu dziennikarzy i szeregowych pracowników. W tym np. Piotr Kraśko, Tomasz Lis, Karolina Lewicka, Zbigniew Adamkiewicz czy Kamil Dziubka.

Ale w sporze o TVP chodzi nie tylko o zwolnienia. Często powtarzanym zarzutem wobec "Wiadomości" pod wodzą Kurskiego jest brak obiektywizmu i jawne wspieranie partii Jarosława Kaczyńskiego, przy jednoczesnym krytycyzmie wobec działań opozycji.

Taki obraz TVP wyłania się też z najnowszego raportu sporządzonego dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Wynika z niego, że program informacyjny Telewizji Polskiej narusza wymogi pluralizmu i niezależności. Zdaniem autorów raportu, "Wiadomości" koncentrują się na "sukcesach rządu i budowaniu poczucia zagrożenia".

Zobacz też: Raport KRRiT o rzetelności programów TV

Z tą krytyczną opinią nie zgadzają się oczywiście władze Telewizji Polskiej. Ich zdaniem, raport KRRiT jest "obelgą", która powstała "bez rzetelnych badań". "Powiązana z dzisiejszą opozycją polityczną Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wykorzystała końcówkę swojej niechlubnej kadencji do brutalnego, motywowanego wyłącznie politycznie, ataku na obecne władze Telewizji Polskiej" - czytamy w oświadczeniu TVP po opublikowaniu raportu.

TVP odpowiada KRRiT na krytykę. I szarżuje od pierwszego słowa

Według kierownictwa stacji, wszystkie serwisy TVP "dają głos opozycji". "Widz TVP znów dostaje informacje o tym, co naprawdę ważne, nie ma mowy o przemilczeniach istotnych faktów, zagwarantowany został udział głosu opozycji w każdym wydaniu każdego serwisu informacyjnego na wszystkich antenach TVP" - napisano w oświadczeniu.

Podobny obraz wyłania się również z najnowszej okładki tygodnika "wSieci".

Jej autorzy przekonują, że to właśnie "Wiadomości" TVP są "poważnym programem informacyjnym". Na przeciwległym biegunie leżą natomiast, zdaniem tygodnika, "Fakty" TVN. "To nadal dziennik propagandowo-rozrywkowy" - pisze redakcja "wSieci".

Zobacz wideo

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o: