Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nasW filmach obok Nowaka wystąpił Wojciech Modest Amaro. "Obaj mężczyźni tłumaczyli małemu chłopcu jak segregować śmieci. Pojawia się pytanie dlaczego nie ma w spocie kobiety, która grałaby rolę matki. Zdaniem ekspertów, w tym przypadku mamy do czynienia z 'miękkim' promowaniem ideologii gender" - podaje Radio Maryja .
Radio przytacza wypowiedź ministra Jana Szyszki, który o "bulwersującym" odkryciu dowiedział się z audytu otwarcia w resorcie. W materiałach informacyjnych i promocyjnych, za które płacił resort miały wystąpić osoby, "które wyraźnie promowały ideologię gender".
- Ta ideologia oczywiście została zdjęta z materiałów promocyjnych. My pieniędzy na taką działalność płacić nie będziemy - mówi Szyszko i dodaje: - Resort środowiska (...) jest nastawiony bardzo mocno na obronę polskiej tożsamości, polskich interesów, na obronę tego, co w Polsce jest najważniejsze, a więc na obronę rodziny, na obronę naszej tożsamości kulturowej związanej z dziedzictwem chrześcijańskim.
Sprawę, w dosyć ironiczny sposób, skomentował sam Maciej Nowak.
Komentarz Nowaka nie jest jedynym, który pojawił się po tym, jak Ministerstwo Środowiska podało informację o wycofaniu spotu.
Pod koniec 2014 roku o spotach pisała Fronda . "Portalowi poświęconemu" nie podobało się wówczas, że Maciej Nowak wystąpił w jednym z nich w stroju św. Mikołaja. Nowak był ubrany w biało-czerwony strój, ale brakowało mu brody i miał m.in. charakterystyczną dla siebie muszkę. Wręczał prezent dziecku, a ono rozpakowało go i segregowało powstałe śmieci (papier i plastik).
- Kampania Ministerstwa Środowiska "Segregujsz i śmiecisz mniej!" promuje segregację odpadów w domach. Firma, która produkowała spoty, zaproponowała udział Wojciecha Modesta Amaro oraz Macieja Nowaka. Są to osoby rozpoznawalne i kojarzące się z kuchnią, czyli z miejscem, w którym produkuje się najwięcej odpadów w gospodarstwach domowych. Celność tego wyboru potwierdziły badania focusowe - tłumaczył ówczesny rzecznik resortu Paweł Mikusek.
- Spoty są o segregowaniu odpadów, a nie o kwestiach religijnych czy obyczajowych. Naszym celem była promocja postaw ekologicznych. Mam nadzieję, że dyskusja na temat spotów pozwoli zwrócić uwagę również na to, jak łatwe jest segregowanie śmieci w domu - mówił.
Maciej Nowak jest dyrektorem artystycznym w Teatrze Polskim w Poznaniu i krytykiem kulinarnym. Wojciech Modest Amaro jest natomiast kucharzem, właścicielem jedynej w Polsce restauracji odznaczonej gwiazdką Michelin. Obaj byli jurorami w jednym z programów kulinarnych.
Spoty o segregowaniu śmieci zniknęły ze strony ministerstwa, nie są też dostępne na youtube'owym kanale resortu. Wstrzymana zostaje również ich emisja telewizyjna. Z danych resortu wynika, że w latach 2014-2015 ministerstwo środowiska wydało na "promocję gender" cztery miliony złotych.
Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!