Min. środowiska kasuje spoty o segregacji śmieci, bo wystąpił w nich gej? "Promowały ideologię gender"

Poprzednie władze promowały ideologię gender za pieniądze ministerstwa środowiska - alarmuje obecny szef resortu. Chodzi o cykl spotów dot. segregacji śmieci, w których wystąpił Maciej Nowak, homoseksualny krytyk kulinarny.

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nasW filmach obok Nowaka wystąpił Wojciech Modest Amaro. "Obaj mężczyźni tłumaczyli małemu chłopcu jak segregować śmieci. Pojawia się pytanie dlaczego nie ma w spocie kobiety, która grałaby rolę matki. Zdaniem ekspertów, w tym przypadku mamy do czynienia z 'miękkim' promowaniem ideologii gender" - podaje Radio Maryja .

Promocja ideologii gender

Radio przytacza wypowiedź ministra Jana Szyszki, który o "bulwersującym" odkryciu dowiedział się z audytu otwarcia w resorcie. W materiałach informacyjnych i promocyjnych, za które płacił resort miały wystąpić osoby, "które wyraźnie promowały ideologię gender".

- Ta ideologia oczywiście została zdjęta z materiałów promocyjnych. My pieniędzy na taką działalność płacić nie będziemy - mówi Szyszko i dodaje: - Resort środowiska (...) jest nastawiony bardzo mocno na obronę polskiej tożsamości, polskich interesów, na obronę tego, co w Polsce jest najważniejsze, a więc na obronę rodziny, na obronę naszej tożsamości kulturowej związanej z dziedzictwem chrześcijańskim.

"Jestem zaszczycony"

Sprawę, w dosyć ironiczny sposób, skomentował sam Maciej Nowak.

Komentarz Nowaka nie jest jedynym, który pojawił się po tym, jak Ministerstwo Środowiska podało informację o wycofaniu spotu.

Homoseksualny św. Mikołaj

Pod koniec 2014 roku o spotach pisała Fronda . "Portalowi poświęconemu" nie podobało się wówczas, że Maciej Nowak wystąpił w jednym z nich w stroju św. Mikołaja. Nowak był ubrany w biało-czerwony strój, ale brakowało mu brody i miał m.in. charakterystyczną dla siebie muszkę. Wręczał prezent dziecku, a ono rozpakowało go i segregowało powstałe śmieci (papier i plastik).

Zobacz wideo

"Segregowanie odpadów, nie kwestie religijne"

- Kampania Ministerstwa Środowiska "Segregujsz i śmiecisz mniej!" promuje segregację odpadów w domach. Firma, która produkowała spoty, zaproponowała udział Wojciecha Modesta Amaro oraz Macieja Nowaka. Są to osoby rozpoznawalne i kojarzące się z kuchnią, czyli z miejscem, w którym produkuje się najwięcej odpadów w gospodarstwach domowych. Celność tego wyboru potwierdziły badania focusowe - tłumaczył ówczesny rzecznik resortu Paweł Mikusek.

- Spoty są o segregowaniu odpadów, a nie o kwestiach religijnych czy obyczajowych. Naszym celem była promocja postaw ekologicznych. Mam nadzieję, że dyskusja na temat spotów pozwoli zwrócić uwagę również na to, jak łatwe jest segregowanie śmieci w domu - mówił.

Spoty wstrzymane

Maciej Nowak jest dyrektorem artystycznym w Teatrze Polskim w Poznaniu i krytykiem kulinarnym. Wojciech Modest Amaro jest natomiast kucharzem, właścicielem jedynej w Polsce restauracji odznaczonej gwiazdką Michelin. Obaj byli jurorami w jednym z programów kulinarnych.

Spoty o segregowaniu śmieci zniknęły ze strony ministerstwa, nie są też dostępne na youtube'owym kanale resortu. Wstrzymana zostaje również ich emisja telewizyjna. Z danych resortu wynika, że w latach 2014-2015 ministerstwo środowiska wydało na "promocję gender" cztery miliony złotych.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o: