Nowy prezes PKP zrezygnował ze stanowiska. Media: Kowalski był zarejestrowany jako TW "Mieczysław" i "Przemek"

Dwa dni po tym, jak Bogusław Kowalski został powołany na nowego prezesa zarządu PKP, złożył rezygnację. Jak napisał, zrobił to "z poczucia odpowiedzialności za zaufanie, którym go obdarzono".

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas Nowo wybrany prezes PKP przedstawił dziś oświadczenie, w którym odniósł się do stawianych mu zarzutów, że pod koniec lat 80. był tajnym współpracownikiem Służb Bezpieczeństwa PRL. Jedną z osób oskarżający Kowalskiego o współpracę z SB był dziennikarz Marcin Meller.

Media informowały, że Kowalski miał być zarejestrowany jako TW pod pseudonimami "Mieczysław" i "Przemek".

"Jestem człowiekiem uczciwym i dialogu. Czy takimi samymi są ci, którzy bezpodstawnie oskarżają i powtarzają nieprawdziwe sądy? Wpisanie do rejestrów komunistycznej Służby Bezpieczeństwa nie oznacza współpracy z tą służbą (...) Kierując się interesem Grupy PKP, składam rezygnację z zajmowanego stanowiska. Robię to z poczucia odpowiedzialności za zaufanie, którym mnie obdarzono, a nie z poczucia winy" - napisał w oświadczeniu Bogusław Kowalski .

Oświadczenie Bogusława KowalskiegoOświadczenie Bogusława Kowalskiego PKP

Media informowały, że Kowalski miał być zarejestrowany jako TW pod pseudonimami "Mieczysław" i "Przemek".

Bogusław Kowalski był posłem V i VI kadencji, m.in. przewodniczącym sejmowej komisji infrastruktury, a od maja 2006 do listopada 2007 r. sekretarzem stanu w Ministerstwie Transportu. W latach 2002-2005 był wicemarszałkiem województwa mazowieckiego odpowiedzialnym za infrastrukturę i transport. Jako wicemarszałek województwa uruchamiał spółkę Koleje Mazowieckie. Pracował jako ekspert w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

PKP S.A. powstała 1 stycznia 2001 r. w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Jej jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa.

Po 1989 r. struktura PKP kilkukrotnie się zmieniała. Finałem tych przemian było uchwalenie ustawy z 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe dzielącej PKP na kilka mniejszych spółek, które tworzą Grupę PKP.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o: