Polska Agencja Kosmiczna bez logotypu. Odrzucono wszystkie 400 projektów

Komisja Konkursowa, która miała za zadanie wybrać logo dla Polskiej Agencji Kosmicznej uznała, że żadna z nadesłanych prac nie spełniła narzuconych przez Agencję wymogów. Uczestnicy konkursu otwarcie nie zgadzają się z taką oceną, prezentując swoje prace w internecie.

Polub i bądź na bieżąco!Jak czytamy w portalu Defence24.pl , wiele z przedstawionych prac "miało być plagiatami lub kopiami logotypów innych podmiotów".

Konkurs został ogłoszony we wrześniu. Na zwycięzcę czekało 10 tysięcy złotych. Warunkiem było stworzenie logo, które miało formę znaku słowno-graficznego, zawierało jej nazwę i nie wywoływało skojarzeń z innymi agencjami kosmicznymi. Oprócz tego rozważano, na ile proponowane logo oddaje charakter działalności agencji.

"Zalew kopii i plagiatów"

Najprawdopodobniej zostanie rozpisany nowy konkurs na logo Polskiej Agencji Kosmicznej.

Uczestnicy zakończonego konkursu stworzyli fanpage na Facebooku, na którym umieścili swoje prace "w ramach protestu, a także by udowodnić, że polscy projektanci tworzą loga nie tylko niespełniające wymogów estetycznych".

To między innymi reakcja na słowa Katarzyny Tylingo-Chmielewskiej, dyrektor biura organizacyjnego Polskiej Agencji Kosmicznej. - Żaden z projektów nie spełnił wymogów. W wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z pracą odtwórczą, pomimo faktu, że wpłynęło blisko 400 projektów - powiedziała portalowi Trojmiasto.pl Tylingo-Chmielewska.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o: