Relaks - najlepszy pomysł na długi weekend. "Jak ktoś nie potrafi się relaksować, jest w bardzo trudnej sytuacji"

Odpoczynek to bardzo poważna sprawa. - Proszę pamiętać, że w przypadku osób bardzo zapracowanych, kiedy zdarza im się czas wolny, często dochodzi do wypadków, a nawet zawałów serca - mówił w TOK FM dr Waldemar Grzywacz z UW. Oczywiście nie ma jedynie słusznej recepty na wypoczynek. Ale ekspert radzi ograniczenie planowania i relaks.

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas - Jak ktoś nie umie się relaksować, jest w bardzo trudnej sytuacji. Musi się tego nauczyć. Relaksowanie nie oznacza oczywiście wyłącznie leżenia na leżaku. Chodzi o rozluźnienie mięśni, więc dobrym sposobem jest basen, jazda na rowerze, szybki spacer czy bieganie, jeśli ktoś to lubi robić - mówił dr Waldemar Grzywacz z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w "Pierwszym śniadaniu w TOK-u".

Co ciekawe, zdaniem eksperta, nie tylko aktywność fizyczna jest receptą na skuteczny wypoczynek. Wszystko zależy od tego, co lubi nasz organizm. I jak bardzo jesteśmy zmęczeni.

- Nie ma czegoś takiego jak lenistwo. Bo lenistwo to jedynie reakcja organizmu na przeciążenie - przekonywał gość TOK FM.

Kalendarz wypełniony po brzegi - nie. Podobnie jak... spanie do południa

Ważne, szczególnie w przypadku kilkudniowego wypoczynku, by trzymać się rytmu tygodniowego. - Między innymi wstawać mniej więcej o tej samej porze. Bo jeśli nagle zmienimy to - z powodu wolnych dni - trudniej będzie nam wstać do pracy. Pamiętajmy, że już dawno temu zauważono, że w poniedziałki zdarza się najwięcej zawałów serca.

Krótki urlop pozwoli naładować akumulatory. Ale najlepiej, jeśli możemy wypoczywać minimum 10 dni.

Ważne, żeby nie przygotować na urlop zbyt wielu planów. I by nie trzymać się ich za wszelką cenę. - Planowanie, wyznaczanie sobie kolejnych zadań to kolejny obowiązek. Daje nam to poczucie, że mamy obowiązek wypoczywać. A przecież obowiązek z wypoczynkiem niewiele ma wspólnego - przypomniał dr Grzywacz.

Więcej o: