Puste billboardy, znikające modelki. Cameron Diaz i Sienna Miller w spocie fundacji Clintonów

Z większości plakatów i magazynów w USA zniknęły kobiety. Okładki opustoszały, a w miejsce kobiet pojawiły się napisy ?nie ma nas tam?. Wszystko to za sprawą kampanii na rzecz równouprawnienia zorganizowaną przez fundację Clintonów. Hasło akcji ma podkreślać, że nie osiągnęliśmy jeszcze całkowitej równości pomiędzy płciami, a kobiety w wielu miejscach świata wciąż są dyskryminowane.

Głośna akcja fundacji Clintonów zadziwiła Amerykanów. Okładki znanych magazynów i billboardów opustoszały. Zniknęły z nich modelki, aktorki, piosenkarki. Z wystaw sklepów sieci H&M usunięto manekiny. Na ich miejsce pojawiły się szyldy z adresem not-there.org .

O co chodzi?

Kobiety zniknęły nie bez powodu. Akcja ma na celu podkreślenie, że bez równouprawnienia kobiet zwyczajnie nie ma. Po otwarciu linku zostajemy odesłani na stronę z wideo tłumaczącym cel kampanii. Kamera jeździ po pustych pomieszczeniach. Nikogo nie widać, słychać tylko głosy znanych kobiet, między innymi Cameron Diaz i Sienny Miller. Opowiadają o tym, jak mimo znaczącej poprawy w ostatnich dwóch dekadach nie osiągnęliśmy jeszcze równości między płciami. Stąd też hasło akcji "Nie ma nas tam... jeszcze". - Bez praw nie ma kobiet. Dlatego wiele kobiet zniknęło z plakatów i magazynów w ostatnim czasie. Dlatego właśnie nas też tu nie ma - tłumaczy głos Cameron Diaz.

Vogue, Glamour, Teen, W

W akcji wzięło udział wiele znanych marek i magazynów, między innymi "Vogue", "Glamour", "Allure" czy "W". Wszystkie gazety usunęły ze swoich okładek modelki, aktorki i znane kobiety. W lukach po zdjęciach pojawiły się napisy "we are not there", czyli "nie ma nas tam".

 
Więcej o: