"Od widoków i dźwięków po przepyszne jedzenie - lato w Polsce jest wyjątkowe" - zachwala letnią porę roku w portalu Buzzfeed nasza ambasada w Waszyngtonie. Pierwszy wpis dodany z jej oficjalnego konta w tym portalu pojawił się na stronie 21 lipca. O publikacji placówka poinformowała na swoim oficjalnym koncie na Facebooku.
Post by Embassy of Poland, Washington DC .
To pierwszy wpis z konta nazwanego "Poland in USA" - jak czytamy w portalu Buzzfeed, nie jest on sponsorowany, ale nie wyraża też opinii redakcji.
- Idea utworzenia konta instytucjonalnego Ambasady w serwisie BuzzFeed wpisuje się w działania MSZ oraz placówki zmierzające do jak najszerszego wykorzystania potencjału mediów społecznościowych do promowania pozytywnego wizerunku naszego kraju za granicą oraz informowania o działaniach polskiej dyplomacji - mówi Rafał Perl, rzecznik prasowy polskiej ambasady w Waszyngtonie.
Perl przyznaje, że do szukania nowych form obecności w sieci zachęcają pracowników ambasady również pozytywne oceny odbiorców oraz duża popularność innych profili placówki w mediach społecznościowych. Dyplomata zauważa, że "dynamiczny wzrost liczby osób śledzących konta Ambasady RP w Waszyngtonie" odnotowano na Facebooku, Twitterze i kanale YouTube.
- Według ubiegłorocznych badań George Washington University konto placówki na TT jest drugim, po ambasadzie brytyjskiej najbardziej "wpływowym" w stolicy USA spośród wszystkich zagranicznych placówek dyplomatycznych. Wśród osób śledzących konto Ambasady jest m.in. szereg amerykańskich kongresmenów, senatorów, bardzo liczne grono dziennikarzy, przedstawicieli środowisk biznesowych i akademickich - mówi.
Wśród przedstawionych na Buzzfeedzie 18 powodów, dla których warto latem wybrać się do Polski, znajdziemy m.in. ciekawostki turystyczne i przyrodnicze, polskie dania i wydarzenia kulturalne. W zestawieniu są więc zarówno Mazury, Tatry, Hel i Sopot, jak i bociany, truskawki, jagody oraz koncerty i festiwale. Na liście pojawia się także rekonstrukcja bitwy pod Grunwaldem oraz miejskie plaże w Warszawie. Zaskoczyć może nieco fakt, że ambasada Polskę reklamuje za pomocą... ulicznych teatrów i gofrów.
Jak na wpis zareagowała społeczność Buzzfeeda? Jak na razie trudno mówić o eksplozji popularności promującego nasz kraj wpisu. Pod tekstem widnieje tylko jeden komentarz i cztery "polubienia".
Wpis dostrzegła też Paulina Kozłowska z portalu 300polityka.pl, oceniając go raczej jako "niezbyt zachęcający".
W ramach swoich ostatnich działań ambasada założyła także swoje konto na Instagramie. Prezentowane są tam m.in. zdjęcia przedstawiające "kulisy" ciekawych wydarzeń odbywających się w placówce.
Chcesz na bieżąco śledzić sytuację za granicą? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE na Androida | Windows Phone | iOS