GITD szykuje medialną ofensywę. Za 4 mln złotych z publicznej kasy

Główny Inspektorat Transportu Drogowego planuje ofensywę medialną, która ma przekonać Polaków do fotoradarów, a także... do niej samej. Koszt - blisko cztery mln zł netto - informuje ?Dziennik Gazeta Prawna?.

Inspektorzy szukają agencji PR, która przygotuje strategię promocyjną. W planach są spoty i audycje w radiu i telewizji, sponsorowane artykuły prasowe, pikniki, konferencje (w tym jedna międzynarodowa) i budowa strony internetowej www.canard.gov.pl. Celem jest przekonanie Polaków, że fotoradary są nie po to, aby łupić portfele kierowców, ale by poprawić bezpieczeństwo na drogach.

Kampania, która potrwa do października 2015 roku ma kosztować blisko 4 mln zł. Część pieniędzy będzie pochodzić z unijnego dofinansowania, które Inspekcja otrzymała na budowę centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (CANARD).

Rozliczenie mandatu przez internet możliwe, ale za mało popularne

Poza tym Inspekcja chce zachęcić kierowców do rozliczania się z mandatów przez internet. Taka możliwość istnieje już od kilku miesięcy i informacja o tym znajduje się na papierowych wezwaniach wysyłanych do kierowców, ale na razie odzew jest mizerny. Do tej pory rozliczyło się w ten sposób najwyżej kilkuset kierowców.

Jak nieoficjalnie dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna", GITD chciałaby także w dalszej perspektywie udostępniać kierowcom zdjęcia z fotoradarów drogą elektroniczną. Technicznie jest to wykonalne, ale nadal uniemożliwiają to przepisy.

Więcej w dzisiejszym "Dzienniku Gazecie Prawnej" >>

Chcesz na bieżąco otrzymywać najważniejsze informacje? Masz telefon z Androidem? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE! Najważniejsze informacje codziennie, na żywo w Twoim telefonie!

Więcej o: