"Uważam Rze" ostro w dół - spadek aż o 77 proc. "W Sieci" i "Do Rzeczy" łeb w łeb

Ogromny spadek sprzedaży tygodnika "Uważam Rze". Z badania Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, porównującego sprzedaż tygodników w styczniu 2012 roku i w styczniu 2013 roku, wynika, że w przypadku "URz" sprzedaż spadła aż o 77,32 proc. Tygodniki "W Sieci" oraz "Do Rzeczy" sprzedały się zaś na niemal identycznym poziomie - różnica między nimi wyniosła zaledwie 73 egzemplarze.

Badanie Związku Kontroli Dystrybucji Prasy zostało opracowane przez serwis Wirtualnemedia.pl. Jak wynika z przedstawionych danych, liderem wśród tygodników pozostał "Gość Niedzielny" ze średnią sprzedażą w styczniu 2013 r. na poziomie 143 587 egzemplarzy. Była ona wyższa o 0,20 proc. niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Z czwartego na drugie miejsce awansował "Newsweek" ze sprzedażą na poziomie 124 997 egzemplarzy; na trzecim miejscu uplasował się tygodnik "Polityka" ze sprzedażą na poziomie 120 127 tys. egzemplarzy.

Zaraz za podium znalazły się nowe prawicowe pisma: "W Sieci" Jacka Karnowskiego (sprzedaż 120 008 egzemplarzy), które debiutowało pod koniec listopada ub.r., oraz "Do Rzeczy" Pawła Lisickiego (sprzedaż 119 935 egzemplarzy), debiutujące 25 stycznia br.

Ogromny spadek "Uważam Rze" po zwolnieniu Lisickiego

Jak wynika z zestawienia, najwięcej w styczniu br. stracił tygodnik "Uważam Rze", którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 77,32 proc. i ostatecznie wyniosła zaledwie 29 336 egzemplarzy. Tytuł spadł z drugiego miejsca aż na ósme.

Ogromny spadek "Uważam Rze" to efekt zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego tego tygodnika - Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli niemal wszyscy dziennikarze i publicyści. Nowym naczelnym został zaś Jan Piński.

Więcej w serwisie Wirtualnemedia.pl >>

Więcej o: