Będzie najdłuższym tunelem w Polsce i ma pomóc w rozwiązaniu problemu korków na zakopiance. Tak wyglądają obecnie postępy prac nad drążeniem tunelu drogi ekspresowej S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała.
Docelowo tunel ma liczyć nieco ponad dwa kilometry długości. Jednocześnie drążone się dwie nitki. Na nitce lewej wydrążono dotychczas 114 metrów tunelu, zaś na prawej - 154 metry. A obu wykonano też obudowę - informuje GDDKiA.
W tej chwili tunel jest drążony metodą "górniczą" ze względu na rodzaj gruntu na tym odcinku. "Ta metoda przewiduje drążenie tunelu z wykorzystaniem koparek wyposażonych w młoty hydrauliczne, w młoty typu 'ripper', w urządzenia typu 'freza', a także drążenie z zastosowaniem materiałów wybuchowych" - opisuje Iwona Mikrut z GDDKiA.
Tunel będzie drążony także od drugiej - południowej - strony. Tam jednak nie rozpoczęto jeszcze drążenia.
Prace na północnej nitce tunelu pod zakopianką.
Prace na północnej nitce tunelu pod zakopianką.
Prace na północnej nitce tunelu pod zakopianką.
Prace na północnej nitce tunelu pod zakopianką.
Prace na północnej nitce tunelu pod zakopianką.
Tunel na zakopiance w maju i czerwcu.
Tunel na zakopiance w maju i czerwcu.
Tunel na zakopiance w maju i czerwcu.
Tunel na zakopiance w maju i czerwcu.
Tunel na zakopiance w maju i czerwcu.
Tunel na zakopiance w maju i czerwcu.