PiS wydaje miliony na prasowe reklamy państwowych spółek i urzędów. Do kogo trafiło najwięcej? [TOP 5]

Od stycznia do lipca tego roku najwięcej pieniędzy z ministerstw i Skarbu Państwa otrzymał w związku z zakupem reklam prawicowy tygodnik "Sieci" - wynika z analizy portalu wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media. Na podium znalazły się również dzienniki - "Super Express" i "Gazeta Polska".
'Sieci' 'Sieci' wsieci.pl

"Sieci"

Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl "Sieci" od stycznia do lipca tego roku na reklamach od ministerstw i spółek Skarbu Państwa zarobiły 10,8 mln zł. To o ponad 3,2 mln zł więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Warto zaznaczyć, że są to kwoty wyliczone na podstawie cenników. Rzeczywiste przychody po uwzględnieniu np. rabatów za duże kampanie mogły być niższe. 

'Super Express' 'Super Express' se.pl

"Super Express"

"Super Express" według danych cennikowych otrzymał za reklamy 8,4 mln zł (wzrost o ok. 3,3 mln zł). 

'Gazeta Polska' 'Gazeta Polska' gazetapolska.pl

"Gazeta Polska"

Z danych cennikowych wynika, że ministerstwa i państwowe spółki na reklamy w "Gazecie Polskiej" wydały ponad 6,6 mln zł. To więcej o ponad 2,6 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r. 

'Wprost' 'Wprost' wprost.pl

"Wprost"

Do "Wprost" za reklamy wpłynęło (według cenników) ok. 6,4 mln zł. To więcej o ok. 1,3 mln zł. 

'Do Rzeczy' 'Do Rzeczy' dorzeczy.pl

"Do Rzeczy"

Państwowe spółki i ministerstwa zapłaciły według cennikowych danych za reklamy tygodnikowi "Do Rzeczy" ponad 5,5 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 600 tys. zł

Prasa. Zdjęcie ilustracyjne Prasa. Zdjęcie ilustracyjne Fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta

Pieniądze na reklamy

Na dalszych miejscach znalazły się m.in. "Rzeczpospolita" (3 mln zł), "Puls Biznesu" (1,9 mln zł)i "Dziennik Gazeta Prawna" (1,8 mln zł). 

Wśród instytucji, które Wirtualnemedia.pl i Kantar Media poddały analizie, znalazły się m.in. PKN Orlen, PGE, PGNiG, PKO BP, PKP Intercity, Energa i KGHM. 

Więcej o: