Praca na budowie drogi ekspresowej S7, będącej częścią tzw. zakopianki, wre. W najbardziej zaawansowanym stadium prac znajduje się odcinek III. Jak informuje GDDKiA prace ukończone są już w 70 proc.
Jak informuje 'Gazeta Krakowska' najwcześniej pojedziemy dwukilometrowym fragmentem drogi pomiędzy Chabówką a Zbójecką Górą w Rabce. Kierowcy prawdopodobnie będą mogli skorzystać z nowej nawierzchni jeszcze w tym miesiącu. Wylany został już asfalt i montowane są barierki ochronne.
Kolejne odcinki zakopianki (Chabówka-Skomielna Biała i Naprawa-Lubień) mogą być gotowe na jesieni przyszłego roku. Odcinek I gotowy jest w ponad 50 proc., natomiast odcinek II w 34 proc. Kontrakty na budowę wszystkich trzech odcinków podpisano w 2016 r.
Dłużej potrwa budowa tunelu pod górą Mały Luboń. Według zapowiedzi Tomasza Pałasińskiego, szefa krakowskiego oddziału GDDKiA, tunel zostanie otwarty w 2020 r. - Prace przebiegają równocześnie na trzech przodkach, to znaczy drążone są dwa tunele od strony północnej i jeden od strony południowej - cytuje Pałasińskiego 'Gazeta Krakowska'. - Natomiast problem jest przy uruchomieniu czwartego przodka od strony południowej z uwagi na problemy hydrologiczne i osuwisko.
Na początku tego miesiąc podpisano kontrakt na realizację kolejnego odcinka zakopianki. Chodzi o fragment między Rdzawką a Nowym Targiem.
Za realizację odcinka odpowiada firma Intercor z Zawiercia. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli dojechać dwupasmówką z Krakowa do Nowego Targu. Według zapowiedzi nastąpi to w 2023 r.