Co robią kobiety i mężczyźni w internecie

Kobiety częściej szukają w internecie porad zdrowotnych i wsparcia osobistego. Mężczyźni - wiadomości sportowych i finansowych, erotyki i plików muzycznych do ściągnięcia
Zachowania kobiet i mężczyzn w internecie badała instytucja Pew Internet & American Life Project, sondując w ostatnich latach wiele tysięcy amerykańskich internautów. Z opublikowanego w środę raportu wynika, że z internetu korzysta w USA mniej więcej tyle samo kobiet co mężczyzn - 66 proc. i 68 proc. Kobiety równie często jak mężczyźni korzystają np. z wyszukiwarek (odpowiednio - 91 proc. i 90 proc.), kupują online (66 proc. i 68 proc.) korzystają z komunikatorów (39 i 42 proc.) czy z usług bankowych (po 41 proc.).

Są też jednak zachowania w sieci charakterystyczne dla płci. Więcej kobiet (94 proc. wobec 88 proc.) wysyła e-maile. Aż 66 proc. kobiet szuka w sieci pomocy w sprawach zdrowotnych i osobistych (robi tak tylko połowa mężczyzn). Znacznie więcej jest jednak różnic w drugą stronę. Większy odsetek mężczyzn szuka w internecie newsów (zwłaszcza sportowych), ściąga programy komputerowe i pliki muzyczne czy licytuje na aukcjach internetowych.

- Jeśli można w tych różnicach znaleźć jakąś prawidłowość, to taką, że mężczyźni doceniają w internecie bogactwo różnych ofert dla użytkownika, a kobiety - związki międzyludzkie - mówi Deborah Fallows, autorka raportu. Jej zdaniem te różnice będą jednak stopniowo zanikać.