New York Times Co. właścicielem About.com

Spółka New York Times Co. zapłaci za portal informacyjny About.com 410 mln dolarów. Wydawca prestiżowego amerykańskiego dziennika chce zwiększyć wpływy z reklamy w internecie
About.com to serwis oferujący praktyczne informacje i porady na temat zdrowia, rozrywki, finansów, żywności itp. Na jego stronach można znaleźć przewodnik potrzebny do zakupu auta albo znaleźć agenta od nieruchomości.

About.com wystawiła na sprzedaż amerykańska grupa wydawnicza Primedia, do której należą takie tytuły jak rolniczy "Farm Industry News" czy budowlany "Cement Americas". Primedia nie wyszła na tym interesie najlepiej, bo w 2000 r., na fali internetowej gorączki złota zapłaciła za About.com 690 mln dolarów. Nie udało się też połączenie About.com z innymi serwisami internetowymi wydawnictwa. Wystawiając portal na sprzedaż Primedia podkreśliła, że About.com "całkowicie się różni" od pozostałych serwisów internetowych tej firmy.

Według nieoficjalnych źródeł zakupem About.com byli zainteresowani tacy giganci, jak Time Warner, Yahoo, Google oraz Ask Jeeves. Analitycy wyceniali jednak portal na mniej niż 410 mln dolarów. Reed Phillips, partner zarządzający w banku inwestycyjnym DeSilva & Phillips powiedział, że cena sprzedaży jest nieznacznie wyższa od spodziewanej, ale mieści się w "rozsądnej skali". Jego zdaniem wydawca "New York Timesa" będzie w stanie wykorzystać przychody z About.com do poprawy spadających wpływów z ogłoszeń drobnych.

Specjaliści od rynku reklamy internetowej dobrze oceniają transakcję i podkreślają, że portal pomoże dotrzeć gazecie do znacznie większego grona odbiorców. About.com ma dziś 22 mln odsłon miesięcznie. Internetowe wydanie dziennika - NYTimes.com - notuje w tym samym czasie ok. 13 mln odsłon.

New York Times Co. prowadząca obecnie ponad 40 własnych serwisów internetowych poinformowała, że z przyczyn podatkowych nie zacznie konsolidować przychodów About.com do 2007 r.