"Social Media Recruitment for Higher Education"

Pierwsza konferencja międzynarodowej agencji doradczej HEMC zatytułowana "Social Media Recruitment for Higher Education" przywitała uczestników przybyłych 20 listopada 2015 do Poznania utworem nawiązującym do współczesnych wyzwań szkolnictwa wyższego.
Wystąpienia prelegentów nie ustępowały miejsca dynamicznemu wstępowi muzycznemu. W ramach panelu technologicznego Przemek Oborski i Michał Frasiński z BRAINLY przygotowali najświeższe informacje i ciekawostki na temat wykorzystania mediów społecznościowych przez różne generacje współczesnych konsumentów.

Temat rozwinął następnie o swoje doświadczenia w branży Mikołaj Winkiel z BRAND24, który pokazał uczestnikom w jaki sposób prowadzić skuteczną interakcję w środowisku wirtualnym, jak właściwie wykorzystać narzędzia monitoringu internetu w procesach marketingowych i rekrutacyjnych oraz czego unikać aby nie narazić się naszym odbiorcom.

Jako pierwszy uczestnik panelu komunikacyjno-marketingowego głos zabrał Paweł Tkaczyk z Midea.pl, który od początku wyczekiwany był przez uczestników konferencji. W

swojej prezentacji przekazał kluczowe informacje na temat zachowań młodego pokolenia w internecie, niezbędne dla wszystkich chcących zrozumieć ich motywację i działania.

Naukowym ujęciem tematu zajęli się z kolei Natalia Osica i Marcin Poznań z Science PR, którzy przedstawili sposoby prowadzenia działań z zakresu public relations dla osób związanych z nauką i prowadzeniem badań. Ostatnia prezentacja w panelu należała do Słauczywka z Migam.pl. Sławek zwrócił uwagę słuchaczy na grupę kandydatów często pomijaną w procesach rekrutacji na studia, jaką stanowią osoby głuche i słabosłyszące. Zaprezentował on najbardziej skuteczne metody nawiązywania relacji, a także przedstawił nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wpierają procesy komunikacji z osobami głuchymi na uczelniach.

Po przerwie wykorzystanej przez uczestników na dyskusję rozpoczął się trzeci panel opisujący doświadczenia praktyków w zakresie rekrutacji kandydatów na studia przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. Liliana Lato i Weronika Ćmielewska z Uniwersytetu Łódzkiego zapoznały słuchaczy z najświeższymi pomysłami z zakresu wykorzystania nowych mediów w rekrutacji na studia, podczas gdy Justyna Sidor i Edyta Sierosławska z Akademii Leona Koźmińskiego uzupełniły temat o prezentację różnych typów kanałów społecznościowych wykorzystywanych na ich uczelni w procesie pozyskiwania HEMC Higher Education Marketing & Consulting Katarzyna Mörchen Vor dem Stodt 8 59872 Meschede nowych studentów.

Jako ostatni w panelu wystąpił Kamil Mirosław Radomski ze Szkoły Głównej Handlowej. Skupił się on na temacie kryzysów w środowisku wirtualnym, odwołując się do przykładów SGH, co stało się idealnym tematem do kuluarowych dyskusji przed ostatnim panelem konferencji traktującym o prawnych aspektach rekrutacji.

Na wstępie, Mateusz Borkiewicz z Kancelarii Olesiński i Wspólnicy przedstawił konkretne narzędzia prawne wykorzystywane do walki z mową nienawiści w internecie, która stanowi jedno z największych wyzwań współczesnego środowiska wirtualnego.

Konferencję zakończyła zaś prezentacja poprowadzona przez Tomasza Jurka o niewłaściwych praktykach stosowanych przez uczelnie w mediach społecznościowych. Treść prezentacji idealnie podsumowała wszystkie wcześniejsze wystąpienia i stała się tematem do końcowych dyskusji.

"Social Media Recruitment for Higher Education" jest corocznie organizowaną konferencją, której celem jest wymiana informacji i dobrych praktyk w zakresie najbardziej aktualnych rozwiązań technologicznych i metod komunikacji, wykorzystywanych przez instytucje akademickie w procesie rekrutacji. Tegoroczna edycja mająca miejsce w poznańskiej "Concordia Design" zgromadziła uczestników z czołowych polskich uczelni, przedstawicieli agencji marketingowych oraz specjalistów i dziennikarzy.

Uczestnicy, zgodnie z założeniem Organizatora, spędzili ten dzień w niespotykanej dotychczas na tego typu wydarzeniach atmosferze: w loftowych, nowoczesnych wnętrzach, siedząc na wygodnych kanapach i wielkich poduszkach, co sprzyjało chęci wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami i prelegentami. Już w trakcie trwania wydarzenia podkreślano bardzo wysoką wartość merytoryczną wystąpień i interesujący program prelekcji.

Więcej informacji na temat konferencji i prezentacji znajdziecie Państwo pod niniejszym adresem: http://hemc.eu/konferencja/konferencja-2015/

Informacje na temat organizatorów oraz agencji HEMC znajdziecie Państwo pod następującym adresem: http://hemc.eu/o_nas/