Matura poprawkowa 2015. Matura poprawkowa z matematyki już DZIŚ!

Matura poprawkowa 2015 z matematyki właśnie trwa. Matematyka to przedmiot, który na maturze sprawia uczniom najwięcej problemów. W maju maturę z matematyki zdało jedynie 70 proc. uczniów technikum, co oznacza, że niemal jedna trzecia absolwentów tych szkół będzie musiała pisać maturę poprawkową. Dlaczego matura z matematyki jest taka trudna?
Problemy z maturą z matematyki. Brak regularnej pracy

Matura z matematyki staje się dla wielu uczniów dużym problemem przez brak regularnej nauki i rozwiązywania zadań. Matematyka ma wiele działów, każdy ma typowe dla siebie wzory, problemy i sposoby ich rozwiązywania. Nie sposób opanować je na kilka tygodni przed maturą. Oprócz teorii, którą każdy uczeń musi przyswoić, niezbędna jest także praktyka.

Trudna matura z matematyki. Nieuporządkowana wiedza

Brak usystematyzowanych wiadomości to także duża przeszkoda na drodze do zdania matury z matematyki. Zaległości z poprzednich etapów edukacji w przypadku tego przedmiotu często się mszczą. Żeby zdać maturę z matematyki trzeba się ich pozbyć. To może oznaczać powrót do materiału sprzed nawet kilka lat. Ta konieczność zniechęca do nauki matematyki wielu maturzystów.

Matura poprawkowa 2015. Stereotypowe podejście do matematyki

Złe podejście do matematyki może być przyczyną problemów ze zdaniem matury. Uczniowie uważają, że matematyka jest trudna i już. To błąd. Zamiast buntować się przeciwko wprowadzeniu jej na maturze i nastawiać na porażkę, lepiej realnie ocenić swoje umiejętności i zabrać się do pracy. Arkusze składają się z zadań sprawdzających znajomość matematycznych podstaw. Każdy, kto je opanuje, zda maturę z matematyki.

Dlaczego matura z matematyki jest trudna? Matematyka to nowość na maturze

Problemy ze zdaniem matematyki mogą wynikać też z tego, że to nowość wśród obowiązkowych przedmiotów maturalnych. W tym roku dopiero piąty rocznik podszedł do matury z matematyki. Maturzyści wciąż jeszcze buntują się przeciwko temu egzaminowi i narzekają, że ich starsi koledzy nie musieli zdawać tego egzaminu. Nauczyciele natomiast stanęli przed wyzwaniem opracowania sposobu na skuteczną powtórkę materiału.