Dobry tablet za 1 zł? Klient wykrył poważny błąd sklepu i został zlekceważony. Dyrektor przeprasza

W sklepie internetowym RTV EURO AGD z powodu błędu systemu można było za grosze kupić sprzęt wart tysiące złotych. Wykrył to jeden z klientów i poinformował obsługę sklepu. Miał dostać nagrodę, zamiast tego został zrugany przez pracownika za nagłośnienie sprawy. - Po przeczytaniu odpowiedzi uznałem, że nie traktują mnie poważnie - pisze zirytowany klient. EURO przeprasza.
Klient sieci EURO RTV AGD odkrył poważny błąd w funkcjonowaniu sklepu internetowego firmy. Okazało się, że artykuły kosztujące nawet ponad tysiąc złotych można było kupić za złotówkę. Uczciwy klient postanowił poinformować o tym obsługę sklepu. Wysłał na podany na stronie internetowej adres wiadomość z dokładnym opisem błędu. Zadeklarował pomoc w rozwiązaniu problemu, nie żądając niczego w zamian.

Po wymianie korespondencji otrzymał wiadomość, w której pracownik sieci przekonywał, że błąd nie jest groźny i nie umożliwia zakupu przedmiotu za cenę niższą od obowiązującej.

Klient postanowił sprawdzić, czy system rzeczywiście działa prawidłowo. Złożył zamówienie na tablet Nexus 7 o wartości 1023,93 zł. Zapłacił 1 zł. Poinformował o tym fakcie pracowników sklepu i dokładnie wyjaśnił, w jaki sposób błąd może zostać naprawiony. Tym razem firma dostrzegła problem, naprawiła lukę i poprosiła klienta o kontakt w celu zwrotu tabletu. W zamian zaoferowano mu rabat. "Jeśli jest Pan zainteresowany zakupem jakiegoś lub jakichś produktów, to bardzo proszę o przesłanie listy na mój adres, postaram się zaproponować atrakcyjną ofertę po cenach zakupowych" - zaproponował pracownik sklepu.

Rabat? Tak, ale nie na Nexusa

Klient poprosił więc o zniżkę na to samo urządzenie: tablet Nexus 7. Niestety okazało się, że sklep akurat tego produktu nie może przecenić. - Odpowiedź mnie zdziwiła. Spytałem, o co chodzi - dostałem odpowiedź, że rabatu nie ma na ten konkretny model, ale mogę wybrać inny tablet - pisze w wiadomości przesłanej portalowi Gazeta.pl.

Klient poprosił zatem o rabat na inne urządzenie: Apple Ipad 16 GB. Obecnie cena tego produktu na stronie Euro RTV AGD wynosi 2099 zł. Klientowi zaproponowano inną cenę: 2399 zł. - Po przeczytaniu odpowiedzi uznałem, że chyba nie traktują mnie już poważnie. To mnie wkurzyło - relacjonuje zdenerwowany klient.

Pracownik odczuwa niesmak, bo klient nagłośnił sprawę w internecie

Okazało się, że był to błąd. Pracownik sklepu uwzględnił rabat w wysokości 200 zł, ale pomylił urządzenia. Obniżył cenę najdroższej wersji tabletu. Sytuacja się wyjaśniła, jeden z pracowników sklepu skontaktował się z klientem. Zapewnił, że rabat może odliczyć także od wersji wyjściowo kosztującej 2099 zł. Poinformował także klienta, że czuje niesmak z powodu faktu, że nagłośnił on sprawę w internecie.

- Gdyby nie zachowanie końcowe kierownika, to nie byłoby sprawy. Oddaję towar, jestem zadowolony, że pomogłem. A teraz kierownik odpisuje mi, że coś "wolałem umieścić w internecie" - podkreśla zdziwiony klient. - Dla mnie ich odpowiedź z rabatem to było coś naprawdę pozytywnego. No, ale okazało się, że to mogą być gruszki na wierzbie - dodaje.

EURO: Postawa klienta jest godna naśladowania

Sprawą zajął się Tomasz Siedlecki, dyrektor ds. marketingu firmy. - Przyznajemy, że cała sytuacja wynikała z kilku popełnionych przez nas błędów - technicznego w mechanizmie sklepu oraz z nieprzemyślanej komunikacji z Klientem - napisał w przesłanym nam oświadczeniu. Siedlecki przyznaje, że firma jest wdzięczna klientowi, który wykrył nieszczelność systemu i zachował się bardzo uczciwie. - Jego postawa jest godna naśladowania - podkreślił przedstawiciel sieci Euro. - Co ważniejsze, uświadomił nam braki, które mieliśmy jako firma w kontaktach z takimi Klientami - dodał.

Zdaniem Tomasza Siedleckiego sytuacja stanowi "cenną lekcję, z której zostały wyciągnięte wnioski". Przedstawiciele firmy skontaktowali się także z klientem. - Pan Tomasz Siedlecki przeprosił, podziękował, wyjaśnił sprawę, powiedział, jakie kroki podejmą, by nie doszło do podobnej sytuacji w przyszłości - informuje klient.

Więcej o: