Naukowcy odkryli różową planetę. Jej wielkość przeczy teorii powstawania tego typu planet

NASA odkryła planetę poza Układem Słonecznym, która jest najprawdopodobniej różowa - podaje Forbes.com. Problem w tym, że odkrycie zaprzecza dotychczasowym teoriom dotyczącym formowania tego typu planet.
NASA poinformowała o odkryciu najmniejszej znanej dotychczas egzoplanety, która krąży wokół gwiazdy podobnego typu co Słońce i którą zaobserwowano dzięki teleskopowi. Odkryto ją, obserwując niebo przez teleskop Subaru umiejscowiony w bazie na Hawajach. Jej kolor jest określany jako "ciemny kwiat wiśni" lub "mętna magenta". Planeta oddalona jest ok. 57 lat świetlnych od Ziemi. Nazwana GJ 504b ma podobną wielkość jak Jowisz, ale jest kilkukrotnie cięższa.

"To trudne do zrozumienia"

Znajduje się w odległości ok. 6,5 miliarda kilometrów od swojej gwiazdy, co jest dystansem ok. 43 razy większym niż odległość między Słońcem a Ziemią. Dane są problemem dla naukowców. Do tej pory uważano, że tak daleko od gwiazdy nie mogą powstawać tak duże planety.

- To trudne do zrozumienia - mówi naukowiec Markus Janson. - Musimy rozważyć alternatywne teorie powstawania planet - zaznacza. Według naukowców układ, w którym znajduje się planeta, liczy sobie zaledwie 160 mln lat.

Chcesz śledzić najciekawsze naukowe informacje? Masz telefon z Androidem? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE! Najważniejsze informacje codziennie, na żywo w Twoim telefonie!

• margot_may

Bo to nie planeta, tylko różowy gejowski statek obcych, którzy boją się podlecieć bliżej, bo Pawłowicz ich przeraża. Przecież to oczywiste.

• 8pasazer

Na stronie NASA jest:
    Several times the mass of Jupiter and similar in size, the new world, dubbed GJ 504b, is the lowest-mass planet ever detected around a star like the sun using direct imaging techniques.

Po przetłumaczeniu z angielskiego na Wyborczy zostaje:
    NASA odkryła najmniejszą znaną dotychczas egzoplanetę (planetę znajdującą się poza Układem Słonecznym), obserwując niebo przez teleskop Subaru umiejscowiony w bazie na Hawajach. ... Nazwana GJ 504b ma podobną wielkość jak Jowisz, ale jest kilkukrotnie cięższa.

Informacja o tym, że to NIE najmniejsza w ogóle (są dziesiątki mniejszych), ale najmniejsza spośród okrążających gwiazdy podobne do Słońca oraz odkrytych przy pomocy fotografii teleskopowej, poległa w akcji.
    Niech spoczywa w pokoju.

• ltte

Kobiety są z Wenus.
    Mężczyźni z Marsa.
    A cała reszta z Różowej Planety.

• omgvoy

Uwaga Pawlowicz...ta planeta leci do nas! G(e)J504b zbliza sie.

• onbielskoo

Czytam.

Czy ktoś to czyta?

Jedna informacja o planecie a obok tysiące jakiś oderwanych reklam, informacji zbędnych.

Wskutek tego miejsca zostało tak mało, że o samej planecie wiemy tyle co nic.
    Ale ważne że Ty czytelniku się dowiedziałeś, o wszystkich firmach co pląca gazecie za reklamę

• nazwa_niepoprawna

O, gimbole z 'Grasz o staż' znowu w akcji. Tym razem własna wersja doniesień z NASA.

• pannamarianna777